tirsdag 8. november 2022

independence comes with a price, when questioning your own advice

Jeg blir til stadig overrasket hvor komplekse vi mennesker er. Jeg leste omsider ferdig boken jeg startet på forrige måned. Den heter The Body Keeps The Score, og det er en bok som handler om traumer. Selv om den kategoriseres som fagstoff, så ble jeg ganske raskt slukt inn i boken. Mellom trist statistikk om traumer, så får du også innsyn i mange historier om pasienter med ulike traumatiske bakgrunner som likevel har funnet en måte på å bli bedre. Altså, det er ikke solskinnshistorier, og for de aller fleste handler dette om arbeid over flere år. Jeg ble overrasket over hvor interessant jeg fant de ulike "behandlingsmetodene" var. Boken anbefales! Neste bok jeg skal lese er fiksjon, og en kjærlighetshistorie. Så noe helt annet. I går var første dag tilbake på jobb etter sykdom, og det ble ganske slitsomt. Jeg fikk ganske mange oppgaver for en person. Altså, jeg fikk ansvar for det tre separate personer skal gjøre. Men jeg gjorde mitt beste, og jeg endte opp med overtid. Ble også igjen for å ordne PPT til morgendagens presentasjon. Etterpå dro jeg på butikken for å handle, så jeg var ikke hjemme før 19.30. Jeg hadde blant annet kjøpt en ny treningstights og pynt til juletreet. Fikk også levert The Body Keeps The Score på biblioteket. I dag stod jeg opp nokså sent selv om jeg våknet tidlig. Føltes litt ut som om jeg var bakfull. Men jeg har ordnet manuset til presentasjonen min og øvd på presentasjonen. Ellers har jeg støvsugd soverommet og sett ferdig sesongen av Bling Empire. Må innrømme at jeg ofte spoler i episodene fordi det blir for kleint innimellom. Nå må jeg ordne meg litt kveldsmat, også må jeg ta en dusj. Er jeg den eneste som synes at det å dusje til tider er en slitsom oppgave? Nope? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar