søndag 20. november 2022

On my tip-toes. But I still couldn't reach your ego

Jeg har langfri, og det kjennes nødvendig ut. Denne uken har gått litt sånn opp og ned. Jeg hadde to skikkelig fine vakter, også en som var skikkelig dritt. Og det er selvfølgelig sistnevnte jeg husker mest. Samtidig har jeg klart å gjøre tre treningsøkter denne uken, hvilket jeg bare klarer når jeg er ekstra flink. Fredag var jeg på lønningspils med kollegene, og det var veldig hyggelig. Det var første gang jeg fikk vært med fordi jeg som regel er bortreist eller jobber kveldsvakt når de blir arrangert. I dag så jeg på en komedie-skit om fulle jenter, og ja, hvordan går det an at alle blir så stereotypiske når man er full? Jeg startet kvelden med en pils fordi jeg tydeligvis etter Italia liker øl igjen. Tenkte kanskje at jeg bare skulle ta to-tre drinker før jeg reiste hjemover. Men det var såpass artig og så god stemning at jeg ble lenger. Det fine med å dra på bar/utested tidlig er at man får sitteplasser. Plutselig ble det sent nok til at lokalet begynte å fylle seg på. DJ'en kom og begynte sitt sett. Det ble sittedans, latterlige samtaler og ei full jente som de andre antok kjente meg fordi hun klemte meg bakfra og satte seg ved meg. Siden vi hadde startet relativt tidlig, var jeg ganske ferdig innen midnatt. Så det passet meg utmerket å dra hjem på det tidspunktet. Kjente selvfølgelig at det hadde blitt litt tett med alkoholen den siste tiden før jeg dro, så det gikk litt rundt. Men kulden gjorde susen inntil jeg kom hjem. I går brukte jeg dagen på å være bakfull, men det gikk overraskende fint. Problemet med dagen derpå er at det føles ut som om dagen blir bortkastet. Jeg så på Lindsey Lohan sin seneste julefilm på Netflix. Jeg hadde sett for meg at den skulle være dårlig, men ikke så dårlig som den var. Har ingenting i mot klisjeer, men jeg ser heller på Lindsey Lohan i en film med bedre og smartere scene/screen writing. I dag hadde jeg lyst til å bruke dagen på å lese avbildet bok og lage gnocchi med kylling og bacon. I stedet lastet jeg ned et matlagingsspill og mistet flere timer til det. Seriøst; plutselig hadde det gått en time eller to. Så nå føler jeg at jeg har kastet bort denne dagen også. Men kanskje det var det jeg trengte i dag. I morgen har jeg planer om å trene igjen, også får jeg søren meg lage gnocchien. Jeg brukte i det minste tid på å skrive ned ukentlige mål i går. Jeg vet jeg har nevnt at jeg har mistet mange av mine faste rutiner den siste tiden, og det gjelder fortsatt. Får jobbe mer med det til nyåret, tror jeg. Det er søndag i dag og egentlig skulle jeg ha ryddet og vasket. Men det er ikke gjort. Gjorde heller ikke det forrige søndag, for da var jeg faktisk endelig på Munch museet med eks-kollegaen min og hennes venner. Det var egentlig en litt merkelig, spontan og koselig kveld. Jeg smakte på "ekte" ramen på restaurant for første gang, så det var jo en opplevelse. Nei, nå skal jeg faktisk begynne å lese boken. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar