onsdag 17. april 2024

do you believe what doesn't last forever don't mean anything?

April ass, tidenes roller coaster. La oss bare si at det har vært mye highs and lows i april hittil, og vi er vel egentlig bare halvveis? Jeg har vært syk med omgangssyken fra søndag. Har ikke følt meg så dårlig siden forrige gang jeg hadde omgangssyken i fjor. Jeg vet at min "fobi" for oppkast skyldes alle gangene jeg har hatt omgangssyken i livet, og som regel foretrekker jeg å være kvalm enn å kaste opp. Men når det gjelder omgangssyken, så har ikke jeg noe kontroll på det. Det har vært nokså intenst denne gangen. Klarte ikke å holde på noe det første døgnet, og kroppen kvittet seg med alt. Så jeg gikk ned 2 kg på et døgn, hadde hodepine og hadde høy puls. Det har vært veldig mye magesmerter denne gangen, og selv om jeg har klart å begynne å spise og drikke igjen, så har jeg veldig lite lyst på mat. Jeg spiser fordi jeg må, ikke fordi jeg vil. Hvis jeg tenker for mye, eller ser for mye på mat, så blir jeg kvalm. Føler meg generelt veldig sårbar for tiden. Forhåpentligvis er jeg normal igjen til slutten av uken. Det føles kjipt ut at jeg ikke er i form nok til å trene heller, men det er i slike situasjoner jeg må være tålmodig med kroppen. Så mest sannsynligvis blir det ingen trening på meg denne uken. Jeg skal tilbake på jobb i morgen, og det blir en lang dag fordi jeg skal på et kurs i forkant av vakten min. Men det blir deilig å komme tilbake til en normal hverdag. I og med at det er første dag jeg føler meg noenlunde bedre, har jeg skiftet på sengetøyet og støvsugd soverommet. Jeg skal brette litt klær, men generelt har jeg ryddet bort alt som har med omgangssyken å gjøre. Ikke lenger bekymret for oppkast, så jeg har ryddet bort spyposer. Jeg gleder meg til å ta meg en dusj, for forhåpentligvis kommer pakken min med body butter! Jeg har vært tom for min Soap & Glory body butter, og det er alltid et stort savn. Nå skal jeg lage meg mat fordi jeg er sulten. Det blir dim sum, og forhåpentligvis blir det en god matopplevelse uten at jeg opplever noe kvalme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar