søndag 21. april 2024

I let myself want you, I let myself hope. I let myself feel things I know that you don't

Her er fargekomboen jeg har gått for denne gangen. Det gir meg glede å ha fargekombinert gave når det gjelder babyshower-gave. Og jeg er generelt glad i å ordne gave til babyshower. Jeg hadde riktignok en liten freak out i går når jeg innså at jeg har under fem uker på å bli ferdig med vognteppet som jeg strikker. Jeg må strikke ferdig nøstet jeg holder på med nå, og to nøster til. Jeg startet på dette prosjektet i februar, og jeg har egentlig nettopp startet på det tredje nøstet. Den er ca. 33cm lang hittil, og jeg ønsker at den skal være ca. 80cm lang. Kanskje mindre? Det skal tross alt være vognteppe, men jeg klarer ikke å finne noe mal på hvor stort et vognteppe egentlig skal være. Så jeg prøver egentlig bare å se for meg liggedelen på en vogn. Jeg skal jo også hekle kanten, hvilket er den delen som tar mest konsentrasjon. Sist jeg strikket teppe er faktisk fire år siden til min yngste niese, så det begynner å bli en stund siden jeg har heklet. Men ja, jeg har et tidspress på meg som jeg ikke helt klarer å se for meg hvordan jeg skal klare med tanke på resten av livet som også skal leves. Uken er omsider over nå, og den føles jo bortkastet ut med tanke på at jeg har vært syk. Det var egentlig mange greier jeg skulle ha gjort denne uken. Hadde planer med Oyster på mandag, skulle ha møte med studenten min på tirsdag, undervisningsdag på onsdag og kurs på torsdagen. Samtidig var det kanskje en grei uke å være syk på med tanke på at det "kun" var to dager jeg skulle vært ute i post. Da blir det liksom ikke like mye å dekke opp. Huden min har reagert på at jeg har vært dehydrert og at mage-tarm-systemet mitt har vært helt ute av whack. Den har begynt å roe seg noenlunde heldigvis, men det er litt artig å se hvor mye helsen påvirker huden min. Døgnrytmen er ganske ok, men jeg har tendens til å sovne sent og våkne opp ganske tidlig. Er våken i kanskje to timer før jeg sovner igjen. Så det er kanskje ikke det beste grunnlaget med tanke på at jeg går inn i en arbeidsuke med kun dagvakter neste uke. Men nå skal jeg strikke i et par timer før jeg skal lage brownies og ta meg en dusj.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar