fredag 24. august 2018

I'm sitting eyes wide open and I got one thing stuck in my mind. Wondering if I dodged a bullet or just lost the love of my life

Det var en drøm å legge seg i min egen seng i går, men det har også vært en drøm å ligge på solseng og lest bøker i en uke. Jeg har stortsett oppholdt meg på takterassen på hotellet mitt hele uken. Forrige opphold trodde jeg at bassenget på takterassen var mer en jacuzzi fremfor et vanlig basseng, men der hadde jeg heldigvis feil. Så det gjorde at det faktisk var ganske deilig å henge på takterassen, hvor vi var lenger fra biltrafikken, hadde finere utsikt, og var færre mennesker. En av dagene lå jeg nede ved hovedbassenget, og jeg endte opp med å ligge i skyggen grunnet at naboen ønsket å ha parasollen oppe, også var det tidvise røykepauser fra den andre naboen som gjorde at jeg holdt pusten innimellom. Det var andre og siste gang jeg lå der nede, for om det er noe som kan ødelegge et opphold i paradis, er det en konstant røyksky. Jeg trodde jeg hadde et fantastisk opphold på hotellet forrige gang, men denne gangen var det faktisk bedre. Den ene kvelden lagde kokken meg pasta, og det skal sies at jeg egentlig ikke er så stor fan av italiensk mat, men fy flate. Jeg måtte be han lage meg litt ekstra siden det var så sykt godt. Flyet på hjemreisen var ganske tomt, og kapteinen var tilsynelatende britisk. Vanligvis kjenner jeg meg igjen når vi lander, men denne gangen ble jeg faktisk veldig forvirret. Og om jeg skal stole på alle andre på flyet som begynte å lure, så var nok alle ganske forvirret. Det var en stund jeg trodde vi kanskje hadde landet på feil flyplass, og i tillegg sa de over høyttaleren at vi nå hadde landet på vår destinasjon. Vanligvis sier de i det minste "velkommen til ...," men det gjorde de ikke denne gang. Det hjalp ikke at jeg var litt desorientert og hadde tvil om jeg hadde gått på riktig fly, da det tilsynelatende var få nordmenn ombord. Men heldigvis annonserte de over høyttaleren at de hadde landet på en litt annen rullebane enn det som var planlagt, nesten som om de hørte at vi var forvirret. Heldigvis kom jeg meg hjem til planlagt tid, og som vanlig for meg-- pakket jeg ut umiddelbart. Jeg forsøkte å sove ut litt i dag, men jeg våknet automatisk opp klokken åtte. Imidlertid ble jeg i sengen i et par timer til, før jeg spiste sushi til brunsj. Jeg har hovedsakelig brukt dagen til å krysse av tingene jeg har vært nødt til å gjøre. Ønsket egentlig å dra på en handletur i dag, men jeg innså at det ikke var av prioritet. I stedet har jeg sendt viktige meldinger og tatt telefonsamtaler. Planlegger også litt i hodet, hvordan jeg skal få plass til fremtidige reiser. Også begynte jeg å støvsuge, litt fordi jeg måtte omorganisere bøkene mine i går kveld da jeg skulle legge tilbake bøkene jeg hadde hatt med på ferie. Og da oppdaget jeg at boksen jeg har bøkene mine i, var full av støv. Vurderte å bli kvitt noen av bøkene jeg ikke nødvendigvis "trenger", og da ble jeg sittende å lese i noen av bøkene. Leste slutten av The Rosie Effect, da jeg leste The Rosie Project på ferie. Begynte å grine, hvilket egentlig var ganske fint siden jeg var på gråten i hele går (det er PMS). Det er en bok jeg vet med sikkerhet at jeg skal gi bort, og flere bøker jeg kan gi bort. Men jeg liker å tro at jeg en dag i fremtiden vil eie en bokhylle med dører, hvor bøkene kan få stå og slippe å samle støv. Jeg har også byttet bilder i bilderammene mine som sitter i vinduskarmen. Vurderer å kjøpe noen nye rammer, men jeg får se. I tråd med høsten, så har jeg lyst til å endre litt på soverommets look, da jeg tilbringer mye tid her inne. Det får være et sånt work in progress. Siden jeg fløy hjem til høsten, så er det også på tide med å gjøre en utbytting i garderoben. Og det innebærer også noe rydding av plagg som jeg ikke brukte denne sommeren. I morgen skal jeg spise middag med Gemma, noe som blir utrolig hyggelig, da jeg ikke har sett henne på to år! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar