onsdag 15. august 2018

I wasn't hidin' my kid from the world, I was hidin' the world from my kid. From empty souls who just wake up and look to debate. Until you starin' at your seed, you can never relate

Om ting går etter planen, befinner jeg meg i varmere strøk i morgen. Det er nesten litt komisk, hvordan omtrent hele familien min har vært på reisefot nå, dog ganske ulike strekninger. Broderen reiste til sør-øst Asia på søndag, og han skal visst til flere av stedene jeg var for to år siden. Monchita reiste hjem på mandag. I går reiste Volla og yngste niesen til Lynx og co. Foreldrene mine kom hjem fra Kina i dag, og i morgen er det min tur til å forlate landet. Dersom ting går som planlagt. Du vet aldri. Det er i hvertfall 6/7 familiemedlemmer som har vært på reisefot de siste dagene. Gårsdagen gikk først til litt babysitting for min belieber friend, og deretter en shoppingsrunde. Jeg fikk kjøpt linskjorten jeg var ute etter, selv om det så ut som om plagget allerede var utsolgt. Fant heldigvis tre skjorter, og èn av de var i min størrelse. Jeg kjøpte også spontant en linkjole som minner meg litt om Pretty Woman -stilen, som har vært så in i år og kanskje i fjor også. Da hinter jeg til Vivian når hun har shoppet og fremstår som en ny kvinne. Kjolen jeg har kjøpt gir meg også litt sånn gammeldagse vibber, og det liker jeg egentlig veldig godt. Annet enn disse plaggene, fikk jeg kjøpt omtrent alt jeg hadde på listen min. I hvertfall de tingene jeg trengte til ferien min. Mitt siste stopp i sentrum, var BIT, hvor jeg kjøpte salat til min belieber friend og meg. Konseptet lunsj er ganske viktig for meg, mens min belieber friend har hatt et litt annet forhold til mat det siste året under graviditeten og nå. Men da var det fint at hun ønsket seg salat fra BIT. Jeg har jo vært så opptatt av matinntak grunnet jobben, så nå tror jeg at jeg har internalisert en bekymring for at man får i seg nok mat. Foreldrelivet innebærer blant annet å lære seg evnen til å multitaske, så min belieber friend satt og spiste lunsj, samtidig som at hun passet på at kid'en ikke våknet. Vi satt vel og snakket om ganske mange forskjellige ting, før Darren dukket opp fra jobb. Planen min var egentlig å dra hjem og lage pastasalat til middag. Dro tross alt på matbutikken kl. 21 på mandagskvelden for å kjøpe inn ingredienser. Istedet for å dra hjem, ble jeg sittende i sofaen med ekteparet, mens vi spiste wienerpølser og så på Home and Away. Jeg måtte riktignok dra hjem tilslutt, og det var egentlig godt å komme hjem og sette meg i sofaen for å se på det som har blitt mine faste tv-show den siste uken mens jeg faktisk har sett på tv. I dag stod jeg opp sent, og brukte tid på å re-pakke bagasjen, og deretter lagde jeg masse pastasalat. Jeg pakket egentlig på mandag, men da tenkte jeg ikke særlig igjennom klærne jeg pakket ned. Nå fikk jeg heldigvis redusert mengden klær. Til gjengjeld føles det ut som om halve kofferten min er hudprodukter. På en måte har jeg egentlig gruet meg til denne ferien, fordi at vi har hatt det såpass varmt hjemme at jeg ikke lenger orket tanken på varme. Nå er det heldigvis blitt "kaldt" hjemme, hvilket gjør at det er fristende å reise til et varmt sted. Målet mitt er egentlig å prøve å slappe av så mye jeg klarer, selv om jeg har en masteroppgave som venter på meg. Jeg har lyst til å nyte eget hotellrom, ikke røre meg mer enn jeg er nødt til, kjede meg, og hvile. Om en uke kommer jeg garantert til å være klar for å sove i egen seng, men jeg håper egentlig også at jeg gleder meg til å reise hjem, og at jeg føler meg klar for å begynne med masteroppgaven-- at jeg har fått tilstrekkelig med pause. Only time will tell. Me sjåast uansett om en uke. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar