mandag 14. september 2020

so I cry sometimes when I'm lying in bed, just to get it all out; what's in my head

Atter en mandag. Jeg hadde planer om blant annet å hente en pakke i dag. Men så fikk jeg mensen, og jeg åpnet garderobeskapet og fant ut at jeg ikke hadde lyst til å på ordentlige klær. Jeg er riktignok skikkelig glad for at jeg endelig fikk mensen siden jeg har ventet på at det skulle skje i et par uker nå. Ulempen med uregelmessig menstruasjon er jo at jeg går rundt og venter på at livmoren min plutselig skal begynne å blø. Videre vurderer jeg alltids om jeg skal tolke manglende menstruasjon som et sykdomstegn. Men så kommer blødningen alltid etterhvert. Anyway, de siste dagene har jeg lest en Harry Potter fan fiction som er endeløs. Den består riktignok at fem deler, og jeg leser igjennom den tredje delen nå som består av 3891 sider på iBooks. Handlingen er spennende, men karakterene irriterer meg. Likevel er det såpass bra skrevet at jeg fortsetter å lese. Får se da om det er spennende nok til å lese igjennom alle delene. Satt og styrte på med budsjett og økonomi i går, noe jeg synes er ganske gøy for tiden. Så da bestemte jeg meg for å sette meg ned med strikketøyet og se på Luksusfellen. Det er fascinerende å se hvordan folk kan havne i såpass stor gjeld. Jeg har alltid vært redd for gjeld, og jeg håper at det eneste lånet jeg er nødt til å ta er boliglån. Så det føles liksom nesten litt uforståelig hvordan man kan pådra seg såpass mye gjeld. Samtidig er det jo ofte slik at det kanskje bare er ett feil valg som fører til flere dårlige valg. Forbrukslån er utrolig dyrt, og det som kanskje bare var en tusenlapp kan bli til veldig mange tusenlapper. Akkurat nå sitter jeg og ser på Vera, fordi jeg absolutt elsker krim. Jeg ble faktisk sittende og seende på sånne murder mystery videoer på Youtube, men det er en stor forskjell på å se på fiksjon og realitet. Det er så mange fæle historier fra realiteten som kan gi mareritt, så jeg måtte ta en liten pause fra det. Skal helst lage litt pasta, men jeg har mistet absolutt all motivasjon i dag til å gjøre noe som helst. Eneste jeg egentlig har fått gjort er å vaske tøy. I morgen venter starten på en ny arbeidsuke, og det blir spennende å se hvor travelt det blir. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar