fredag 11. september 2020

twenty-five years and my life is still trying to get up that great big hill of hope for a destination

Jeg fikk dratt til IKEA, dog senere enn jeg hadde planlagt på dagen. Det var litt flere på varehuset enn jeg hadde forventet, så det ble en forholdsvis rask tur. Men jeg fikk tak i det jeg egentlig var der for; nemlig sånn oppbevaring til mat i glass. Har veldig lyst til å starte med meal prep igjen, og jeg føler liksom at det er en fin tid å gjøre det på nå. Skulle også hente pakke i går, men jeg gikk også innom senteret og kjøpte et grønt laken som jeg har hatt lyst på men ikke har tillat meg selv å kjøpe inntil nå. Ja, for jeg har lyst på sånne ting som laken. Endte også opp med å gå innom H&M for å finne en genser som jeg har bestilt hjem. Ville ha den i en annen farge også var jeg dessuten usikker på størrelsen. Fant fargen jeg hadde lyst på, og det viser seg at jeg egentlig skulle ha bestilt en størrelse mindre enn det jeg gjorde. Så nå må jeg nok returnere genseren som kommer i pakken. Ellers bestilte jeg faktisk den samme linbuksen som jeg kjøpte for en stund siden. Jeg er nemlig såpass glad i buksen at jeg ønsket å ha en back-up. Også måtte jeg bestille meg flere trøyer som jeg bruker under uniformen. Har tre av disse fra før av, men min hvite ble faktisk bæsjet på av en fugl mens den hengte til tørk. Dessverre oppdaget jeg ikke dette før en stund, og jeg får ikke flekkene bort. Jeg har forelsket meg i en grå kåpe som jeg har veldig lyst til å bestille hjem, men jeg synes at jeg allerede har brukt veldig mye penger i september. Men samtidig så er det liksom bare en grå kåpe som egentlig mangler i kåpekolleksjonen min nå. Slutten av dagen på torsdag ble brukt til å dra ned postere og henge opp nye. Det tok meg litt tid på å finne ut hvordan jeg ville ha det, og jeg er fortsatt litt usikker. Men jeg er egentlig ganske fornøyd med resultatet. Det blir liksom et helt annet uttrykk plutselig. I dag har jeg brukt dagen på å endelig sy jakken min! Den ser ut til å straks være ferdig, men jeg er nødt til å gjøre siste finish i morgen. Blir en stor glede å endelig få brukt det som i utgangspunktet skulle være den nye vår-jakken min. Men ingenting går som planlagt i livet, vet du. Jeg har vært relativt nøye, og siden jeg måtte finne ut av hvordan jeg skulle sy på nytt, tok det meg litt tid. Men det er så utrolig tilfredsstillende å få det til. Det er jo selvfølgelig ikke perfekt, men for meg er det absolutt bra nok. Hørte nylig på et cover av What's Up (4 Non Blondes) og jeg ble dratt tilbake til Dublin for seks år siden da jeg, Ale og Marble stod inne på en kjent turistpub. Et par kvinner fremførte sangen på en scene og alle som var der stod og sang med til sangen. Hadde en video av det hele, men den videoen er forever borte med telefonen som jeg mistet i Kuala Lumpur. Kjenner at jeg savner litt å dra på en sånn tur som jeg aldri kommer til å glemme, men også egentlig den overveldende følelsen av å være levende når jeg opplever ett nytt sted. Føler meg litt tankefull om dagen, og det er egentlig deilig. Lenge siden jeg har fått tid til å stoppe opp og reflektere. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar