onsdag 2. februar 2022

in the darkness of the night baby, let me be your light

Jeg har helt ærlig gledet meg til januar var over. Men så har februar annonsert sin ankomst med snø, og jeg som var så klar for at vinteren snart skulle være over. Det har liksom vært nokså mildt den siste tiden, også ble det plutselig veldig kaldt igjen. Jeg hadde faktisk på meg sneakers i helgen fordi det hadde smeltet såpass mye at asfalten i stor grad var synlig igjen. Det varte ikke lenge. Men ja, jeg må si at jeg heller foretrekker å gå på litt snø enn is, så det er jo fint. Natt til i går sov jeg ganske dårlig. Våknet halv fem og tenkte på jobb. Skulle tro at jeg skulle dit i går, men det var ikke før i dag. Jeg var våken i tre timer før jeg sovnet litt igjen. Natt til i dag våknet jeg klokken halv tre, for da hadde jeg halvveis drømt at alarmen min skulle gå om en halvtime, og at det derfor ikke var vits å legge seg igjen. Sovnet igjen etter hvert heldigvis. I dag satt jeg med en undersøkelse på jobb, og det tok faktisk veldig lang tid. Nå har jeg lest så mye dokumentasjon og sett på så mange prøvesvar at jeg egentlig burde kunne vite det meste om de ulike pasientene. Dagen var både interessant og kjedelig på samme tid; det var mye terminologi som er ganske ukjent for meg. Så jeg følte jeg lærte en del nytt. Samtidig er jeg ikke vant til å sitte på kontor en hel arbeidsdag. Avsluttet dagen med å sende en e-mail til mine kolleger for å annonsere min rolle. Tenkte egentlig at jeg skulle innom butikken på vei hjem, men det var veldig lite fristende å gjøre det. Føles liksom ut som om jeg har vært på butikken veldig mye i det siste. Dessuten var det ikke noe jeg absolutt trengte å kjøpe i dag. I går klarte jeg å motivere meg selv til å lage pastasalat med kylling og pesto. Pleier alltid å lage litt for mye, og det er vel noe som egentlig ikke egner seg til å fryses ned. Jeg hadde jo egentlig tenkt til å lage halvparten, men så er det liksom så lett å bare gjøre alt på en gang. Så nå er det egentlig nok pastasalat resten av uken. Men i dag har jeg noen pølser som må brukes opp før de går ut på dato, så jeg skal prøve meg på en pølse-lasagne. For jeg har også noen lasagneplater jeg ønsker å prøve å få brukt opp. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar