torsdag 3. februar 2022

You're telling it how you see it. Like truth is whatever you decide

Prøver å bli inspirert av Elsa når hun synger: "the cold never bothered me anyway," men det er vanskelig. Jeg gleder meg sånn til vår og asfalt slik at jeg kan bruke sko som ikke er vintersko! Som trøst har jeg bestilt meg en ny jakke og undertøy. Vet ikke hvor lurt det var, men sånn er det noen ganger. Jeg lagde pølse-lasagnen i går, og jeg må innrømme at jeg definitivt hadde for mye bechamelsaus og i tillegg ønsket å bruke opp resten av parmesanen. Det ble med andre ord ganske ostete. Det er nok godt med litt hvitløksbrød til, men jeg orket ikke å varme opp brød ettersom det hadde blitt så sent i går. Mamma syntes riktignok at det var en hit. Men det skal sies at jeg synes det er veldig gøy å eksperimentere og lage "pastasaus". Jeg hadde allerede et glass med ferdiglaget pastasaus, men det var ikke nok. Så jeg begynte å varme opp litt hakkede tomater, før jeg innså at jeg ikke engang hadde stekt løken og hvitløken min først. Så jeg helte ut de hakkede tomatene i en bolle og stekte løk og hvitløk først. Jeg elsker å steke hvitløk og løk. Det lukter så godt, også er det så tilfredsstillende å se de sakte skifte farge og bli mer og mer karamelliserte. I går fant jeg også ut at pastasalaten min ble ekstra god med en dæsj rømme i. Elsker sånne små oppdagelser. Spesielt når jeg har såpass mye pasta i kjøleskapet som venter på å bli spist opp! Jeg la meg halv ett i går, og det gjorde visst susen for søvnen. Jeg våknet halv ni, gikk for å late vannet, og deretter la jeg meg tilbake i sengen. Trodde ikke jeg skulle sovne igjen, men det gjorde jeg visst. Så det ble en sen frokost på meg. Nå må jeg nesten gå og spise litt sen lunsj. Og ja, det blir nok pasta! Resten av dagen går trolig til strikking og avslapping. Jeg har nemlig en følelse på at jeg bør lade opp batteriene før arbeidshelgen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar