fredag 11. februar 2022

Maybe we could've been friends if I met you in another life. Maybe then we could pretend there's no gravity in the words we write

Arbeidshelgen min var fin? Har gått en uke allerede, så jeg har nesten begynt å glemme hva som skjedde. Men når jeg tenker på det så hadde jeg ganske pleietrengende pasienter, og vi er jo ikke all verdens personale i helgen. Likevel fikk jeg og kollegaen min det til. Den ene dagen føltes det i tillegg litt ut som om det var en hverdag med flere tiltak. Denne uken har egentlig vært veldig grei. Det har fortsatt vært pleietrengende pasienter, men det er andre faktorer som har gjort at det har gått veldig fint. I dag hadde jeg ansvar selv om jeg egentlig ikke ønsket det, men på grunn av litt bytting på kvelden i går, ble det slik. Jeg visste nemlig at det ville bli en veldig travel dag fordi det var mange utreiser. Og jeg må si at jeg er mektig imponert over kollegaene mine og meg selv fordi vi klarte å få sendt alle som var planlagt å reise til kveldsvakten kom på jobb. Det skjer egentlig aldri, spesielt med tanke på hvor komplekse de jeg sendte av gårde var. Men ja, jeg er veldig imponert. På mandag satte jeg i garderoben etter jobb og gikk igjennom mattilbud (aviser) for å se om jeg fant ut av hva jeg skulle lage til middag denne uken. Jeg ble ikke så veldig mye klokere, og endte riktignok opp med å google litt middagsideer. Men jeg fant et par ting jeg ville prøve; kyllingwok i hoisansaus med eggnudler og ovnsbakt laks i teriyaki-marinade. Begge falt veldig godt i smak, så jeg er veldig fornøyd. Jeg har også kjøpt kjøttdeig fordi jeg tenkte jeg skulle lage litt pasta og kjøttsaus, men så gikk jeg innom matbutikken igjen på onsdag og fant tilbud på èn kilo kjøttdeig. Så nå har jeg veldig store ønsker om å lage massevis av kjøttboller som jeg evt. kan fryse ned. Jeg skal se litt på et par oppskrifter og sannsynligvis dra for å handle i morgen. Det er rart, men jeg pleier nesten aldri å finne såpass gode tilbud, så jeg er veldig fornøyd. På mandag etter jobb satte jeg meg ned med middag i sofaen og så på Booksmart som endelig har kommet på Netflix. Jeg husker veldig godt at jeg tenkte jeg skulle se filmen da den kom ut. Jeg er ganske sikker på at jeg til og med viste traileren til Monchita. Men den kom ut samme året hvor livet mitt dreide seg om masteren min, så jeg tok meg aldri tid for å se den. Jeg har på en måte visst at det skulle være en bra film, så jeg har hatt ganske høye forventninger til filmen. Jeg ble likevel overrasket over filmen. Det var et par øyeblikk hvor jeg genuint lo ut høyt, også var jeg på gråten et par ganger også. Det er en sånn film som blant annet tar stereotypiske karakterer og gir de mer dybde. Alt er liksom ikke svart og hvitt liksom. I stedet viser filmen at livet og mennesker er komplekse. Jeg anbefaler i hvert fall filmen! Det er endelig helg og jeg har endelig sammenhengende fri i to hele dager. Så jeg skal nyte denne helgen; sove lenge, spise lindt-sjokolade og lage mat. Eller tja, nå kom jeg på at jeg har et par ting jeg må forberede meg på til kurs som egentlig er om et par uker-- men tiden går så fort! Jeg hadde et kurs denne uken, og da hadde jeg egentlig tenkt lang vei i forkant at jeg skulle bruke forrige uke på å gjøre de obligatoriske forberedelsene. Men så glemte jeg det helt og endte opp med å gjøre det kvelden før kurset. Til det neste kurset må jeg visst lese igjennom en bok. Kanskje jeg kan sitte med boken til av nattevaktene mine neste uke? Jeg får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar