søndag 22. mai 2022

I guess, I guess I got what I wanted. I never knew what I needed. Leave it up to me to fuck it up without a good reason

Jeg har hatt langhelg, og det var ganske mange ting jeg egentlig hadde lyst til å få unnagjort denne helgen. Men jeg har helt ærlig nesten ikke gjort en dritt. Jeg har seriøst ligget i sengen og lest fan fiction. Eneste annet er liksom sånne basale ting som å gå på do, spise, dusje, etc. Eller, det var i hvert fall de to første dagene av langhelgen min. I går dro jeg omsider på kjøpesenteret. Jeg kjøpte et par jeans og et par bukser. Du kan nesten bare kalle meg beige, for det er visst bare det jeg ville kjøpe i går. Neida, men jeg bestemte meg endelig for å kjøpe nye jeans som jeg er sikker på skal forbli i garderoben (skulle fortsatt ønsket at de grønne jeansene passet meg). Jeg har allerede et par "hvite" jeans i garderoben, men de er cropped. Det gjør at de definitivt føles mer sommerlige ut. Ønsket et par som jeg kan bruke til vinteren også. Jeg mangler også jeans i blå og svart, så det står på lista mi. Sånn er det når man vokser ut av buksene sine. Buksene jeg kjøpte i går var et par linbukser. Jeg prøvde egentlig en større størrelse og fant ut at de var for store, men jeg tok sjansen på at størrelsen mindre skulle passe. Og det gjør den faktisk. Den er ikke for stram, og det føles heller ut som om jeg har litt rom. Så det er skikkelig deilig. Jeg ville kalt de for cropped lin-slacks. Mine gamle linbukser henger fortsatt i skapet, for jeg klarer ikke helt å gi slipp på de ennå. De passer så lenge jeg ikke har planer om å sette meg ned i de. Jeg var litt usikker på de nye buksene på grunn av stilen og fordi linen er litt sånn scratchy mot huden. Men erfaringsmessig kan lin føles litt ubehagelig ut på bar hud inntil man har "gått inn" linen. Så det virker som om jeg beholder begge kjøpene mine. Jeg så litt etter trenchcoats i butikk, men jeg fant lite av det. Kanskje ikke så overraskende med tanke på at det straks er "sommer". Jeg fant dessverre ikke håndkremen jeg hadde lyst til å kjøpe, og jeg er faktisk tom for min vanlige håndkrem. Så i går brukte jeg body butter fordi hendene mine føltes så tørre ut. Etter litt research ser jeg at håndkremen ikke er tilgjengelig på nettet heller, så jeg får nok bare bestille min vanlige håndkrem. En av tingene jeg skulle gjøre denne helgen var å gjøre research om Italia. Og jeg var innom biblioteket i går, men jeg fant ingen relevant reisebok. En annen ting er at jeg ikke har gjort en eneste treningsøkt denne uken. Det er første uken jeg ikke har gjort det siden jeg startet i februar. Så jeg er litt skuffet over det. Men jeg innser også at jeg virkelig trengte restitusjon, at jeg trengte de dagene til å ikke gjøre en dritt. Jeg så igjennom Heartbreaker på Netflix i går, og det føltes veldig ut som å se på en sukkersøt YA-novelle. Det var akkurat nok "angst" til at jeg felte et par tårer. Tror ikke det er noe jeg skal følge med på videre, for det var veldig lite substans. Men det var likevel koselig å faktisk sette meg ned å se litt på tv mens jeg spiste krokanrull. I dag har jeg ryddet soverommet mitt og gjort klart gjesterommet til besøk. Mangler bare å tre på et par laken. Tenkte jeg skulle ta vasking av bad på onsdag før Volla, Mog og kidsa kommer. Fremtidige meg blir sikker litt irritert på nåværende meg for den avgjørelsen, siden fremtidige meg vil ha gått av nattevakt på onsdag. Men det får bare være. Jeg har i hvert fall støvsugd, og jeg er faktisk fornøyd med at jeg har gjort klart gjesterommet. Magen er litt sånn uggen nå, så jeg har valgt å tolke det sånn at kroppen ønsker ro. Skal ta meg en dusj og forhåpentligvis sove godt i natt. For i morgen begynner en ny arbeidsuke med nattevakt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar