tirsdag 3. mai 2022

all the sick and twisted nights that I’ve been waiting for you, they were worth it all along

Jeg returnerte buksen min. Hadde egentlig lyst til å bytte den med tilsvarende jeans i større størrelse, men den var selvfølgelig utsolgt. Men jeg fant heldigvis en kjole som jeg likte. Fant den riktignok i størrelse 40, hvilket er et par størrelser større enn det jeg går for vanligvis. Men i det siste har jeg innsett at størrelser i butikken egentlig ikke har så mye å si da det varierer såpass mye fra butikk til butikk. Kan jo faktisk variere skikkelig i bare èn butikk for seg selv. Så selv om jeg ikke fant kjolen i min størrelse ville jeg veldig gjerne prøve den på likevel, og jeg syntes den var  fin. Den er akkurat det jeg har ønsket meg selv om jeg ikke har klart å visualisere det i hodet. Det er den blå kjolen som er avbildet, og den er perfekt fordi den er en midi-kjole og passer både til mer formelle og casual begivenheter. Også tror jeg det blir en perfekt sommerkjole. Størrelsen jeg prøvde på ble litt for stor, men så fant jeg kjolen i et annet print, og jeg vurderte å kjøpe den. Men jeg hadde veldig lyst på den blå, så jeg gikk tilbake dit jeg fant den, og da fant jeg den blå kjolen i min størrelse. Den hadde bare en foundation-flekk på den, men jeg tok sjansen på at den ville gå bort i vask. Og det gjorde den! På samme dag fant jeg også en grønn kjole. Du kan jo kalle den for en erstatter for den grønne buksen jeg måtte returnere. Mamma og jeg skulle bare innom Byporten en liten tur mens vi ventet på Monchita, og en av de første butikkene jeg gikk innom hadde åpningstilbud. Det var ganske mange kjoler i butikk, men jeg ble ført mot to kjoler, derav den ene denne grønne wrap kjolen. Tenkte at den var enklest å prøve på i løpet av den korte tiden jeg hadde. Størrelsen min var igjen ikke tilgjengelig, så jeg prøvde en mindre, og en større. Jeg gikk for den som var litt større, da jeg fikk litt mer lengde på den. Det var egentlig veldig uventet at jeg skulle finne disse to kjolene, men jeg er skikkelig fornøyd. For nå har jeg faktisk antrekk til lørdagen. Vi møtte omsider Monchita, og begynte å gå mot Munch-museet. Femten meter unna kommenterte Monchita: "håper det er ledige billetter da". Og det var da jeg innså at Munch-museet er en sånn ting som tiltrekker turisme. Jeg har vært på ganske mange museum i Oslo, og jeg har aldri vært nødt til å kjøpe billetter på forhånd. Men det er jo en sånn ting jeg stort sett alltid gjør når jeg reiser utenlands og vil dra på museum. Nei, så vi endte ikke opp på Munch-museet, fordi vi fant ut at vi måtte ha ventet i to timer for å få tilgang. I og med at vi hadde planer om å spise middag hos Monchita, så bestemte vi oss for å gå videre. Så vi gikk litt rundt på Bjørvika/Barcode og utforsket. Det var egentlig skikkelig koselig. Etter å ha gått på do (hvor brannalarmen gikk av), begynte vi gåturen til Monchita. Hun bor et stykke fra sentrum, så vi fikk gå igjennom ulike bydeler. Det ble ganske mange stopp på veien, for det var så mange butikker vi ville se igjennom. Omsider ankom vi leiligheten til Monchita. Vi fikk en liten omvisning, før jeg og mams satte oss ute på uteplassen. Søsteren bor rett ved en park, så det er et perfekt sted for people-watching. Jeg hadde et glass vin i hånden, og mamma studerte noen av plantene Monchita har plantet. Etter hvert ble vi kalt inn, hvor det ventet oss gnocchi med soppstuing. Har aldri smakt gnocchi før, så det var skikkelig godt. Mams og jeg tok bussen hjem, og det tok virkelig sin tid. Men jeg foretrekker personlig bussturer dersom det ikke er så lange avstander, for jeg føler at du får sett litt mer. Og jeg fikk definitivt se helt nye steder på den bussturen. Arbeidshelgen min var faktisk veldig grei. Jeg hadde riktignok fri på lørdag, så det gjorde meg veldig godt. I dag har jeg fri, og jeg skulle ønske at jeg hadde sovet lenger enn jeg gjorde. Men i gjengjeld startet dagen min tidligere. Jeg skal dra og gjøre et par ærender etterpå. Må kjøpe litt kjedelige ting som sminkefjerner og omega-3. Men jeg er litt sånn at hvis jeg skal gjøre ærender, så må jeg gjøre det tidlig eller "sent". Altså før eller etter rushet. Så i dag skal jeg gjøre det etter rushet. Heldigvis er det ikke så mye jeg skal ordne i dag. Ellers lurer jeg litt på om jeg skal gjøre en treningsøkt i dag. Jeg er i hvert fall ganske bestemt på at jeg skal gjøre det i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar