torsdag 12. mai 2022

I dimmed my light, and you went brighter

Herregud, for en uke. Hittil har mai vært ganske travelt. Denne uken hadde jeg undervisning før kveldsvakt. I går hadde jeg dagvakt hvor jeg jobbet med fag, og deretter et personalmøte. I dag skal jeg på nattevakt, og i morgen skal jeg på en bursdagsfeiring på kvelden. Lørdag jobber jeg på kvelden. Så jeg har hatt en del å gjøre fordi jeg også har prøvd å planlegge for nasjonaldagen. Jeg jobber dessverre kveldsvakt på tirsdag, men jeg har planer om å lage pavlova. Så denne uken har jeg måttet handle mat som vanlig, mat til nasjonaldagen og ordne bursdagsgave. Visste også at en del av bursdagsgaven skulle kjøpes på polet, så da var det å finne tid innen for åpningstider. Men jeg har faktisk klart å ordne alt, slik at jeg slipper å dra på butikken i dag. Jeg er sykt fornøyd med det. Eneste jeg mangler er bær til pavlova, og jeg er egentlig litt usikker på når jeg skal få til det. På mandag er planen å lage marengs etter jobb, slik at den blir klar til tirsdag. Og deretter skal jeg på Operaen for å se på ballett med Monchita. Så jeg har egentlig ikke så god tid på meg på mandag. Jeg finner ut av det, kanskje jeg svipper innom butikken etter nattevakt i morgen. Bærene holder seg vel til tirsdag? No? På en måte gleder jeg meg litt til neste helg. For da har jeg langhelg og ingen sosiale planer. Skal bare sitte og gjøre research om Italia, tror jeg. Jeg er veldig glad for at jeg sov over ni timer i natt. Det er egentlig lenge siden jeg har sovet mer en syv timer. Har egentlig sovet dårlig (lite og mange oppvåkninger) i to uker nå, så jeg håper at det begynner å snu seg igjen. I dag kom omsider menstruasjonen min, jeg har ventet i spenning. Det startet litt sånn smertefritt, og jeg ble veldig glad fordi jeg tenkte det kanskje var en sånn menstruasjon hvor jeg slipper smerter. Men nå har de kommet på plass for å hilse. Jeg tror heldigvis at de kanskje blir borte innen kvelden ankommer. Uansett så må jeg si at den beste smertestillende som finnes for min del er distraksjon. Jeg hadde håpet på strålende sol og at det skulle være vindstille i dag, men nei. Så jeg får kanskje bare slappe av inne før jeg skal på vakt i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar