mandag 30. mai 2022

I know that it was my own fault, I never picked up that phone call

Det har ikke akkurat blitt så mye blogging denne måneden, men jeg må si at det speiler mai-måned som har vært travel. Denne helgen hadde jeg besøk av Volla, Mog og kidsa. Jeg hadde genuint gruet meg til helgen fordi jeg visste jeg skulle sitte barnevakt for første overnattingsbesøk hos oss. Jeg har sittet barnevakt for de på kveld/natt en gang før da yngste niesen kun var et par måneder. Det gikk ikke så bra den gangen fordi hun kun ble ammet, og selvfølgelig nektet å ta flaske. Denne gangen gruet jeg meg fordi yngste niesen har begynt å bli sånn at hun kun ønsker foreldrene sine. Minner meg om den eldste niesen min som de første levemånedene sine ble hysterisk hver gang Lynx ikke var i nærheten. Det er skikkelig slitsomt, og jeg har lenge sett for meg at helgen skulle bli forjævlig. Jeg rekrutterte Monchita til å komme og bidra, da jeg forventet null hjelp fra mams. Jeg satt barnevakt halve fredagen, og resterende av fredagskvelden ble brukt hos Marble. Vi var faktisk veldig effektive, selv om det tok ganske lang tid. På fem timer fikk vi planlagt reiserute i Italia, hvor mange dager vi skulle være hvert sted, bestilt hotell og flybilletter. Jeg stod for beregning av hvor mye alt ble, mens Marble i stor grad fikk råde over hotell. Som regel når jeg skal reise ett sted er jeg veldig opptatt av hotell. Men det er nok en grunn til at det finnes reiseplanleggere, for det var ganske slitsomt å sitte med dette i fem timer. Så du kan si at jeg tilslutt ble litt likegyldig. Men nå er det aller meste i boks. Vi må bare booke togbilletter og spesielle aktiviteter vi vil på, men det var ikke noe som nødvendigvis hastet. Lørdag forlot Volla og Mog meg med kidsa på formiddagen, og Monchita kom heldigvis rundt en time etterpå. Det var bra fordi det er ganske vanskelig å legge den ene niesen mens hun andre skal prøve å være med på alt.  Mams fikk babycallen, og vi tok oss en tur til butikken for å kjøpe lørdagsgodt mens yngstemann sov. Etter yngstemann hadde våknet, fått ny bleie og spist, dro vi omsider på lekeplassen. Tror vi var der i en time før vi hadde et lite uhell med urin, også dro vi hjemover. Det ble filmkveld med godis, og tilslutt legging av kidsa. Eldste var ganske sliten og sa klart ifra at hun var veldig klar for å legge seg. Yngstemann var motsatt og forklarte flere ganger at hun ikke ønsket å legge seg, og at hun ikke trengte det. Siden de lå på samme rom, holdt de hverandre våkne med allsang i en time før jeg tilslutt gav opp håpet om at de ville sovne på egenhånd. Så jeg måtte være streng og si at de skulle være stille, og at jeg stod utenfor døren og fulgte med. Måtte hysje de en gang etter det da de begynte å synge. Etter at jeg hysjet tok det ti minutter før begge hadde sovnet. Begge sov igjennom natten, men jeg våknet nesten hver time fordi enhver lyd kunne være dem. Det gikk overraskende greit på søndagen, for da var jeg alene med kidsa inntil Volla og Mog kom tilbake. De reiste til flyplassen på kvelden, og jeg brukte omtrent en time på å rydde etter de. Jeg fikk skiftet sengetøy på egen seng, men tok meg ikke tid til å støvsuge da jeg måtte prioritere å ta meg en dusj. Jeg var på jobb i dag, og jeg må si at jeg er helt utslitt. Måtte i tillegg gå litt overtid, så jeg føler meg ganske tappet. Nå skal jeg legge meg og forhåpentligvis sove skikkelig godt. I morgen venter atter en dagvakt på meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar