onsdag 1. juni 2022

bullshit I feed myself, me and my selfish appetite

Det er vel lov til å ønske seg en dag med sol og ingen skyer nå som juni er her? Tenk å kunne sole seg litt igjen da -- for det føles ut som en evighet siden. I dag er det grått og regner av og på. Men det skal sies at det lager et godt sovemiljø. Jeg sov i sikkert ni timer i natt, og det er faktisk veldig lenge siden det skjedde sist. Endelig hadde jeg liksom en fridag hvor jeg bare kunne slappe av. Jeg trente for første gang i går på to uker tror jeg. Det var en sånn høyintensitetsøkt, men det var no way at jeg faktisk kom til å yte høy intensitet. I stedet tok jeg ting litt i mitt eget tempo, tok mange pauser og klarte å gjennomføre på den måten. I dag er jeg passe støl, og det er egentlig en ganske deilig følelse etter to uker pause. Og det skal nå sies at i min alder får jeg også vondt i kroppen av å ikke trene. Det har jeg absolutt kjent på de siste to ukene. Selv om jeg sov mye i natt og stod opp relativt sent, hadde jeg ikke lyst til å kaste bort dagen. Så jeg har gått igjennom forbruket for mai, og det er skyhøyt. Det skyldes at jeg har bestilt flybilletter og hotell for Italia. Så om jeg ser bort ifra de utgiftene, har jeg hatt et veldig lavt forbruk i mai. Det er egentlig ganske overraskende med tanke på hvor mye jeg har vært ute og fartet forrige måned. Jeg har jo bekymret meg litt for at jeg definitivt har et høyere forbruk i år enn i fjor, men jeg når fortsatt sparemålet mitt for i år. Og jeg prøver å tenke på at dersom planene mine går som jeg ønsker, så er kanskje dette det siste året jeg kan være litt sløsete med penger på et par år. Så jeg prøver å ikke tenke så mye på at jeg kunne spart litt mer. Nå er det offisielt sommer, og det er jo faktisk da forbruket mitt er høyest. Etter jeg gikk igjennom forbruket mitt og oppdaterte Excel-arket mitt, gikk jeg videre til å se igjennom den nye turnusen min. Jeg oppdaterte timeplanen min og kalenderen på mobilen for de neste månedene. Turnusen er helt ok. Jeg jobber litt mye i sommer synes jeg, men jeg sa dessverre ja til å jobbe litt ekstra i helger. Så det er min egen skyld. Heldigvis har jeg min første ferie om mindre enn to uker. Skal forhåpentligvis lade opp batteriene litt før jeg går inn i en travel sommer. Tenkte egentlig at jeg skulle bruke litt tid til å gjøre litt meal prep i dag. Har noe sopp som jeg ønsker å lage en soppsaus med. Men jeg får heller gjøre det i morgen eller på fredag. Nå skal jeg ta meg en liten matbit, og deretter en dusj.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar