tirsdag 14. juni 2022

I’m somebody you touch, but never hold

Jeg er tydeligvis er sucker for alt som er blått i butikkene for tiden. Endelig en liten pause fra alt som er grønt. Avbildet er en ny bikiniunderdel og en shorts. Jeg kunne tenkt meg en matchende overdel til shortsen, men det tror jeg ikke er tilgjengelig for tiden. Det er dag to av første delen av sommerferien min, og jeg må si at så langt har jeg vært litt overveldet med alt jeg har planlagt å gjøre. Det var egentlig en grei arbeidshelg før ferie, men siden jeg kun jobbet kveldsvakter, føltes det ut som om den varte i evigheter. I går ryddet jeg soverommet og ble endelig kvitt litt støv. Jeg har hatt lyst til å ha en declutter-session, så det var en av tingene jeg startet på i går. Jeg gikk igjennom bøkene mine og papirer som jeg har beholdt igjennom årene. Kvittet meg med en grei mengde unødvendige ting. Så gikk jeg igjennom garderoben min på soverommet, og det var vel egentlig ikke så mye jeg ble kvitt. Flyttet en kåpe ut i skapet i gangen, hvor alle "vinter og høst" jakkene mine henger nå. Men jeg har bestemt meg for å gi slipp på mine elskede linbukser som har vært en favoritt de siste årene. Jeg har ikke levert de fra meg ennå, for de ligger i en pose i skapet i gangen. Alt av klær jeg bestemmer meg for å bli kvitt pleier å ligge i poser i skapet i gangen. De ligger der i måneder før jeg omsider gir de fra meg. Det har hovedsakelig med praktiske årsaker å gjøre: jeg vil helst fylle flere poser før jeg leverer de fra meg. Men det betyr også at hvis jeg plutselig skal ombestemme meg, så har jeg muligheten til å hente frem plagget igjen. Det har jo faktisk skjedd, dog det kanskje skjer med 1 plagg av 100. Men jeg hadde spart opp ganske mange poser i skapet som jeg tror har stått der i ett år nå, så i går var det på tide å levere fra meg litt tøy. Jeg har fortsatt to poser igjen som jeg skal levere, men det tror jeg at jeg gjør i morgen på vei til kjøpesenteret. Jeg brukte også litt tid ute i solen i går, dog det var ganske skiftende vær. Sol/overskyet, litt som det ser ut til at sommeren skal være i år. Jeg fikk lest ferdig Wedding Season av Katie Fforde for n-te gang. Også prøvde jeg på et ansiktsserum som jeg ikke innså hadde "aktive" ingredienser i seg før jeg kjente at huden prikket. Det føltes litt ut som om da min perioral dermatitt var på sitt verste, så jeg ble litt redd for at jeg skulle få et oppbluss. Men det ser ut til at det har gått greit. Jeg koste meg litt ute i hagen på kvelden med musikk i ørene og nesten litt meditasjon. Det har vært en ganske bra start på ferien hittil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar