onsdag 15. juni 2022

I want more, but I’m not yours. And I can’t change your mind

Menstruasjonen min dukket opp i går, og det ble en sånn smertefull førstedag. Hadde egentlig planer om å trene, men det valgte jeg å utsette. Det som bekymrer meg litt er at hvis jeg har en noenlunde regelmessig menstruasjon nå, så ender jeg nok opp med å få mensen i Italia. Det vil jeg helst unngå, men menstruasjonen min lever sitt eget liv. I dag hadde jeg store planer om å dra på kjøpesenteret, blant annet for å kjøpe meg nye sko. Men så oppdaget jeg at det var veldig fint vær ute mens jeg hang opp klær til tørk. Værvarselet sa egentlig at det skulle være veldig overskyet, men akkurat da var det kun et par skyer på himmelen. Så jeg tok en avgjørelse om å ta meg solkrem og shorts. Satte meg ute i solen og koste meg. Dette gjør at jeg ikke helt stoler på værvarselet disse dager, og at planene mine bare må justeres i hensyn til vær og ønsker. Ja, alle planer utenom avtaler med andre mennesker da. Nå skal jeg faktisk dra og vokse meg på fredag. Det blir veldig spennende fordi jeg har fått med meg at man helst skal unngå det under menstruasjon. Tror det har noe med at huden er mer sensitiv? Husker ikke helt. Men nå har jeg faktisk spart opp såpass mye hår på leggene, at om jeg ikke drar for å vokse meg nå, må jeg nesten barbere leggene. Og da må jeg starte sparingen på nytt, og det blir uker til neste gang jeg kan prøve meg. Så på fredag skal det skje! Og forhåpentligvis får jeg dratt innom IKEA på veien hjem. Jeg må si at jeg har fått gjort ganske mye på to-do/ønske- listen min allerede. Samtidig føles det ut som om det stadig blir flere ting jeg kommer på at jeg fikk gjøre/få ordnet. Så jeg føler meg fortsatt litt overveldet. Men det jeg kan se, er at det definitivt kommer til å bli brukt ganske mye penger i juni. Oh well, dette er tiden for å leve livet. Som Isak sa, livet er NÅ. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar