mandag 27. juni 2022

He's got eyes, but he can't see. Well, he talks like an angel but he looks like me

Så var ferien over. Det har gått fort. Men samtidig må jeg innrømme at det føles ut som evigheter siden jeg var på jobb. Nå begynner liksom sommeren på jobb for meg, og den ser faktisk nokså slitsom ut når jeg ser på turnusen min. Denne uken starter med fem vakter, inkludert nattevaktshelg. Så det er bare å få ræva i gang. Jeg kan ærlig talt si at jeg allerede har begynt å telle ned til neste del av "sommerferien" min. I går møtte jeg Marble for å bestille togbilletter. Det er kun en siste rute vi ikke har bestilt transport for, og det er til flyplassen. Men jeg tenker at vi kan vente litt med det for å se an flyplasskaoset og om det roer seg. Etter vi var ferdige dro vi til Egon, som er vår stamplass. Dessverre var det skikkelig lang kø på Egon på Jernbanetorget, så vi gikk videre til Egon på Karl Johan som viste seg å være stengt. Tilslutt endte vi opp på Storo, og der er det stort sett alltid garantert å være plass. Så vi kunne legge ned paraplyer og ta av oss regntøy og sette oss inne. Jeg har egentlig hatt lyst til å smake en salat som jeg sist spiste på Egon i fjor, men så nevnte Marble burger, og jeg kjente at jeg absolutt kunne tenke meg burger. Jeg drakk faktisk årets første Aperol Spritz? Nei, nå kom jeg på at jeg drakk vel Aperol på bursdagsfesten til kollegaen min. Marble og jeg mimret litt om fortiden fordi jeg gjorde henne oppmerksom på at vi hadde blitt invitert til vgs-reunion. Etterpå dro vi til en donuts-sjappe, hvor vi delte på to ulike donuts. Jeg drakk matcha latte, og følte meg sykt trendy. På veien hjem begynte det å lyne og tordne skikkelig. Jeg har ikke noe i mot torden alene. Men jeg liker ikke å gå ute når det lyner. I det jeg gikk på bussen så jeg et ganske stort lynnedslag veldig klart, og under et sekund etterpå kom det et skikkelig brak. Hørtes litt ut som om en stor bygning ble sprengt i biter liksom. Da jeg våknet i dag var jeg litt usikker på planene for dagen. Jeg har jo hatt lyst til å dra på Munch-museet, men jeg ville helst ikke være ute mens det lynte heller. Så jeg bestemte meg for å trene etter frokost. Denne gangen gikk det bedre, men tror det kanskje fungerer med trening på morgenen for meg så lenge det ikke er vekter involvert. Dagens treningsøkt var kick-boksing, og jeg ble konfrontert med hvor dårlig koordinasjon jeg har. Det var heldigvis en kortere økt, men jeg svettet likevel såpass mye at det så ut som om jeg hadde grått veldig mye. Etter en dusj og lunsj bestemte jeg omsider for å forlate huset. Været var stabilt, så jeg turte å bevege meg ut. Dro til et kjøpesenter, ikke mitt lokale. Og det var veldig forfriskende å dra til et annet sted. Jeg fikk byttet Hoka-skoene mine. De var nemlig for store, så det viser seg at Clifton 7 og 8 ikke er like i størrelsen. Jeg hadde nemlig fått beskjed om at de var tilsvarende i størrelsen, så det var derfor jeg bestilte den størrelsen jeg gjorde. Min erfaring er riktignok at Clifton 8 er større i størrelsen enn forrige modell. Uansett, jeg er veldig fornøyd med å få ordnet riktig størrelse. Nå skal jeg begynne å gjøre meg klar til å legge meg. Skal tross alt opp tidlig i morgen. Men antar at jeg ikke klarer å sovne før etter midnatt en gang, så det blir nok en slitsom dag i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar