torsdag 19. mai 2022

Jeg har fått nok, kan du gi en ny start. Jeg har løpt langt, men på samme plass

Det føltes ut som om nasjonaldagen fløy forbi i en fei. På mandag rasket jeg meg hjem etter jobb og fikk pisket opp marengs. Mens den gikk inn i ovnen spiste jeg litt middag og gjorde meg klar for ballett på operaen. Det har vært mye forsinkelser med buss i det siste, så jeg bestemte meg for å prøve å være sikker på at jeg var litt tidlig ute. Monchita og jeg så på Onegin på operaen, og det var ganske interessant å se fortellingen bli formidlet igjennom dans og orkester. Også var det litt artig hvordan fortellingen kunne bli modernisert igjennom våre egne tolkninger. Jeg syntes hun som spilte Tatjana og han som var Onegin var de mest elegante danserne. I mine øyne skal ballett fremstå som om det er lett, at det ikke tar noen anstrengelse (det er jo i realiteten det absolutt motsatte), og de var begge fantastiske på akkurat det. Jeg fikk frysninger på slutten, og det ble stående applaus i ganske lang stund. Vi dro på en impromptu late-night dining etter forestillingen, og vi endte opp med det jeg ville kalt venetiansk tapas. Det var definitivt veldig interessant, dog jeg må innrømme at det ikke er min favorittmat. Men det er alltid spennende å prøve noe nytt! Jeg våknet "sent" på nasjonaldagen og begynte vel egentlig dagen med å spise en rask frokost. Tok meg en dusj, og deretter var dagen reservert til å gjøre ferdig pavlova. Og jeg må si at jeg er ganske stolt over meg selv fordi jeg aldri har laget pavlova før. Den ble veldig god, og det gjenstod et lite stykke igjen da jeg kom hjem fra jobb (det hadde vært grillfest i hagen min med familiemedlemmer). Jeg dro på jobb iført en kjole, og nå må jeg si at jeg har hatt på meg kjole flere ganger i mai enn jeg vanligvis gjør i løpet av ett år. Det er kanskje en overdrivelse, men jeg pleier egentlig ikke å være så glad i å bruke kjoler. Jeg var ganske sliten i går, og jeg sa først til kollegaen min at jeg ikke skjønte hvorfor. Men når jeg tenker over det vet jeg at jeg er overstimulert, og jeg har ikke hatt nok tid for meg selv. Planen i dag var egentlig å dra for å handle mat og dra på shopping. Men tanken på å forlate huset og å være rundt mennesker var et stort nei. Så i dag er bare for å slappe av. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar