torsdag 8. desember 2022

Keep me in the warmth of your love when you depart. Keep me safe, safe and sound

Vi bestilte Burger King på jobb, og etter måltidet var alle skikkelig døsige. Ble akutt trøtt, og motivasjonen til å jobbe dalte. Men det var heldigvis bare et par timer igjen av vakten, så det gikk fint. Men det føltes ut som det klareste beviset på at fast food ikke er bra for kroppen. Blir i hvert fall lenge til neste gang jeg spiser noe Burger King igjen. Ellers møtte jeg flere tidligere kolleger på vakten, og hadde en catch-up med de. Det var superhyggelig! Jeg har slitt litt med å snu døgnet tilbake igjen etter nettene mine forrige uke. Men nå tror jeg det begynner å komme seg. Sovnet halv to forrige natt, og det er mye tidligere enn jeg har gjort de siste nettene. Ellers har det plutselig blitt veldig kaldt, men jeg går likevel med den tynne ullkåpen min. Den holder varmen nok i den begrensede tiden jeg oppholder meg ute. Jeg måtte bestille meg ny lue fordi mamsen har pakket bort både luene mine og mine elskede selbuvotter. Og verken av oss klarer å finne de, så jeg har vært ganske trist på grunn av det. Luene kan enkelt erstattes, men selbuvottene var en gave fra Volla. Hun strikket et par til meg og Monchita for mer enn ti år siden. Så de hadde veldig stor sentimental verdi. Forhåpentligvis dukker de opp etter hvert. Jeg skal få en lue strikket av Lynx til jul, så det gleder jeg meg til! I går måtte jeg ordne en siste julegave fordi gaveplanen min til Volla og Mog endret seg. Viste seg nemlig at foreldrene mine ville kjøpe det samme, så da lot jeg heller de gjøre det. Så nå må jeg bare finne ut av hvordan jeg skal få med meg gaven til Lynx og co uten at den blir ødelagt. Den er nemlig knuselig. I dag dro jeg på kjøpesenteret for å bytte og returnere et par greier. Skulle også kjøpe et par husholdningsting som stod på handlelisten. Øverst på ønskelisten min stod: lussekatt. Så jeg gikk innom Meny for å finne meg lussekatt, og jeg må si at det egentlig er overraskende hvor godt jeg synes det er. Det ble dessert etter en sen lunsj. Jeg kjøpte en ny notatbok for nyåret i går, også begynte jeg egentlig å rydde ut av skuffen min hvor jeg har alle notatbøkene mine. Men jeg skulle trene i går og hadde litt dårlig tid. Det var første gang jeg prøvde en EMOM-økt, og jeg må si at jeg virkelig ble satt på plass. Min kardiovaskulære helse har blitt bedre siden jeg ble mer konsistent med treningen i år, men jeg har definitivt ikke god kondis uansett. Poenget mitt var egentlig at jeg omsider tok meg tid til å rydde i skuffen nå. Føltes veldig bra ut, og jeg vet at det venter mer decluttering på meg før nyåret starter. Ja, jeg har kommet i den stemningen om at jeg skal begynne å rydde klart for et nytt år. Nå er planen å gjøre litt meal prepping. Menyen for uken er ovnsbakt laks med potetmos, gnocchi med sopp og taco. Hadde egentlig pasta alfredo på planen også, men tror det blir litt mye med to pastaretter. Jeg har allerede laget og spist opp ovnsbakt laks for uken. I kveld skal jeg forberede taco og gnocchi. Sistnevnte blir middag for i kveld. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar