tirsdag 20. desember 2022

I know there is hope in these waters, but I can't bring myself to swim

Døgnrytmen min er helt fucked. I natt la jeg meg kvart på fire, og jeg lå klar til å sovne klokken 23 liksom. Sannsynligvis vil døgnrytmen være ødelagt i over en uke før den normaliserer seg igjen. Så jeg gruer meg veldig til dagvakt på torsdag, for jeg kommer helt sikker til å sove svært lite. Huden min er irritert over livsstilen som nattevakter medbringer, og øyeposene føles ut som om de har vokst. Så nå føler jeg meg nødt til å finne meg en øyekrem. Føler meg litt som Selma i filmen 37 og et halvt da hun skal kjøpe seg en krem. For øyekremer er dyre. Men altså, jeg har tenkt på det i over lengre tid at jeg skal begynne med øyekrem igjen. Har hatt en pause fra å bruke øyekrem i kanskje tre år nå. Delvis fordi jeg prøvde en øyekrem og hadde en reaksjon på den. Også hadde jeg jo denne periorale dermatitten min som jeg også tror skyldes en reaksjon på et hudprodukt. Så jeg har vært ganske forsiktig med å prøve meg på nye ting de siste årene. Men nå har jeg visst lyst til å utforske nye produkter igjen. I dag hadde jeg egentlig lyst til å dra på butikken for å handle, men jeg mistet absolutt motivasjonen da jeg stod opp såpass sent. Har også begynt å grue meg noe for avreise på fredag. Det blir en ordentlig lang dag, og vi må gjøre et uforventet bussbytte. Så det blir spennende å se når vi faktisk er fremme. Paps reiste i dag, og skal vel være på plass nå dersom det ikke var mange forsinkelser. Monchita kommer innom for å droppe av julegaver og hente julegaver. Har bestemt oss for å unngå å dra med oss så mange gaver som mulig. I går prøvde jeg å pakke koffert med julegaver, og det ble ganske trangt. Jeg har riktignok bestemt meg for å kun ha med håndbagasjen min, for jeg orker ikke å drasse med meg den store kofferten min i snø. Da må du gi meg en koffert med større hjul og som passer mer til terreng altså. Men det betyr jo også at jeg faktisk kun har plass til to gaver i kofferten. Men jeg får også plass til klær i kofferten. De to pakkene jeg ikke får plass til får gå i sekken og i pose. Men dette betyr at det egentlig ikke blir gaver for meg å åpne på selve juleaften, men heller når jeg kommer hjem igjen. Det blir litt morsomt, en forlengelse av julen kanskje. I går fikk jeg endelig satt meg ned og sett litt på film. Så jeg så på den nye troll-filmen på Netflix. Den var slettes ikke plettfri, men jeg syntes likevel at det var en artig film. Hadde også tenkt til å se på Bridget Jones på telefonen min siden jeg ikke fikk sove, men Apple TV-appen min vil ikke la meg laste ned innholdet på noen av filmene jeg har kjøpt. Så det er veldig frustrerende! Nå skal jeg ordne meg noe mat og se om jeg klarer å finne motivasjon til trening i kveld. I morgen er det på'en igjen på jobb.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar