torsdag 29. desember 2022

do you believe what doesn’t last forever don’t mean anything

Jeg klarer ikke helt å skjønne at julen liksom er over. Nyttår gjenstår, og det er jo teknisk sett romjul nå. Men når man jobber som vanlig uavhengig helligdager, så føles alt ut som en helt vanlig dag. Desember har genuint flydd forbi meg. Jeg har følt veldig på at jeg har hatt mye å gjøre, men lite tid. Og det er til tross for at jeg egentlig var ferdig med alle julegaver i november. Det har blitt mye overtid fordi det er så mye sykdom for tiden, og da har jeg naturligvis fått ennå mindre tid. Jeg fikk ikke tid til en siste treningsøkt før jeg reiste avgårde til Lynx og co, men det gikk likevel greit. Turen dit var interessant. Togturene var fine, men vi måtte ta to busser. Den første bussen kjørte en gjeng (inkludert oss) som skulle til samme sted, og ikke ante hvilket busstopp vi skulle av på. Det var en sånn lokalbuss, så den kjørte igjennom ganske mange småsteder. På et punkt føltes det ut som om vi var helt ute på en bitte liten plass. Men så kom vi oss omsider fram. Vestlandet er alltid varmere enn Østlandet på vinteren, så jeg hadde bare på meg den tynne kåpen min. Men siden det er mildere, er det også en større tendens til snøfall. Så det snødde ganske mye på turen. Det var deilig å komme frem og få i oss middag. Det ble en litt sen kveld med brettspill før vi la oss. Sov ganske godt fordi jeg var helt utslitt. Det har vært veldig hyggelig å være sammen med hele familien. Har vært mange klemmer med tantebarna og kvalitetstid med søsknene. Vi har også et ganske godt forhold til Grepper sin familie. Vi pleier å samles for middag/dessert når alle er på samme plass. Første juledag var en middag med Grepper sine foreldre, og det var ganske hyggelig. Dessverre var det en del forkjølede mennesker under julefeiringen, men jeg føler meg heldigvis ok i den forstand. Jeg kom hjem nokså sent på mandag, og tirsdag var første dag tilbake på jobb. Det ble en ganske tung vakt. I går gikk jeg overtid, og i dag har jeg endelig en fridag. I natt sov jeg i ti timer, noe som alltid er et tegn på at kroppen har vært veldig sliten. Jeg lurte på om jeg skulle dra innom polet i dag for å kjøpe en flaske vin til nyttårsaften. Men jeg orker ikke dette fæle været. Så jeg tror jeg får holde meg til gin til nyttårsaften. Det er først i dag at jeg har gått igjennom mål for denne uken, og det er ganske mye jeg har på min to-do liste. Så jeg bør kanskje bruke dagen min på å ordne noen av tingene på listen min. Skal i hvert fall prøve meg på første treningsøkt siden starten av forrige uke. Føles ut som evigheter siden jeg sist trente, og jeg er litt spent på dagens form. Nå må jeg ordne meg litt å spise først fordi jeg føler meg ganske tom for energi akkurat nå. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar