mandag 20. november 2023

I still got it bad. Cause you've got what you had, and I still want it

Jeg synes det er litt rart av november regnes som en høstmåned. I mine øyne er november vinter, men jeg mener jo også at mars også delvis er en vintermåned. Så om jeg skulle ha rett, så hadde vinteren teknisk sett vart i fem måneder, hvilket utgjør nesten halve året. Og ja, noen ganger så føles det veldig ut som om vinteren varer et halvt år. Forrige uke var travel. Jeg hadde seks vakter, hvor den ene vakten var en dobbelvakt. Presentasjonen min gikk egentlig veldig bra, selv om jeg kjente det kriblet litt i magen rett før jeg skulle begynne. I tillegg fikk jeg til quizen, hvilket var overraskende for meg. Jeg skal nok ta i bruk det samme verktøyet til neste gang jeg skal holde presentasjon for det gav mersmak. Nå får jeg håpe at det blir lenge til neste gang. Arbeidshelgen min har vært ganske fin, og innimellom så har jeg øyeblikk hvor jeg kjenner at jeg er akkurat der jeg skal være. Altså at jeg passer til jobben min, og at jeg er flink på det jeg gjør. Det er en veldig deilig følelse. Jeg hadde planer om å trene i går etter at jeg gikk hjem fra jobb. Men jeg tror jeg ble såpass kald at kroppen min måtte bruke all energi jeg hadde til overs på å varme meg opp igjen. Dessuten bestemte jeg meg for at jeg fortjente å ta meg litt fri. Det er greit å ikke alltid oppnå målet sitt om antall treningsøkter per uke. Det er greit at alt ikke alltid går etter planen, for det er vel slik livet fungerer. Akkurat nå er treningsmotivasjonen dessuten nokså lav. Så jeg føler jeg går litt rundt og venter på at jeg plutselig skal få lyst til å trene. Men jeg vet at jeg egentlig bare må gjennomføre en økt, og at jeg deretter får mer motivasjon. Så det blir nok en økt på meg i morgen. I dag har jeg vært på juleshopping med mamsen. Vi ble droppet av på kjøpesenteret, hvor vi var i ca. tre timer. Jeg hadde egentlig lyst til å kjøpe flanellsengesett med julemotiv, men jeg kjente at jeg egentlig ikke er så glad i flanell. Mens jeg kjente på stoffet, bestemte jeg meg for å forlate butikken uten ett sengesett. Men jeg har kjøpt litt håndklær da. Det er også en del av de kjedelige tingene jeg kjøper i forberedelse på boligkjøp. Det er så mange sånne praktiske greier som man bør kjøpe, men som egentlig er ganske kjipe kjøp. Jeg synes håndklær er en av de. Men jeg fikk også kjøpt et par greier som kanskje er helt unødvendig men som gjør meg glad. Som f.eks. den avbildede julekulen som skal få pryde juletreet i år. Jeg har et snev av julefølelse for tiden, og jeg blir glad av å se på juletingene i butikkene. Jeg fikk ordnet tre julegaver og en bursdagsgave i dag. Jeg så etter den fjerde julegaven jeg hadde på listen min, men det var ganske vanskelig. Nå tror jeg at jeg vet hva jeg skal kjøpe, men jeg orker ikke å dra på kjøpesenteret igjen i morgen. Så det får nok vente et par dager. Tenker jeg skal gå innom kjøpesenteret etter jobb en dag denne uken. Jeg har pakket inn det jeg kjøpte av gaver, men jeg er litt usikker på hva jeg føler om innpakkingen. Jeg har ikke kjøpt noe julegavepapir for i år, har heller bare brukt det som har vært tilgjengelig i huset. Og jeg er kanskje litt misfornøyd. Så jeg får se om jeg ikke skal se etter julegavepapir i år også. Nå er jeg faktisk såpass sliten at jeg må gå og legge meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar