onsdag 24. januar 2024

if I'm being honest I couldn't tell you this is all I wanted

Det har vært noen skikkelig tøffe dager på jobb den siste tiden. Januar er preget av mye sykdom, så da blir vi som gjenstår litt alene i å prøve å dekke opp vakter. Ikke minst de med kompetanse til å utføre de prosedyrene som det er spesialkompetanse på. Jeg har vel jobbet overtid på alle vaktene mine den siste uken. Det er lenge siden jeg har kjent på følelsen av håpløshet når det kommer til jobb. Det er alltid tøffe perioder, men nå tror jeg at alt som har skjedd førte til at glasset mitt rant over. Jeg er uendelig takknemlig for at jeg hadde to fridager nå, for det trengte jeg sårt. Får litt tid til å hente meg inn igjen til å prøve å starte med blanke ark. Et av målene mine dette året er å prøve å stresse mindre i jobbsituasjoner, men jeg innså i går at det var umulig så lenge det er en ubalanse mellom arbeidsoppgaver og kompetanse på vakt. Hvis du ser for deg en fjelltur som er ment å ta åtte timer, så blir dagene ofte heller lagt opp til at jeg skal prøve å bruke fire-fem timer i stedet. Det er i stor grad utenfor min kontroll at det er slik, men jeg kan selvfølgelig kontrollere hvordan jeg reagerer på det. Men jeg har jo lyst til å få gjort alt som jeg skal gjøre, annet føles feil ut. Så da blir det stressende å prøve å finne ut av et puslespill som fremstår umulig. Huden min er preget av alt stresset, så nå er det dukket opp to underjordiske kviser som ligger og murrer. De er sikkert også et produkt av lite vanninntak og dårlig søvn. Det passer i hvert fall litt dårlig, men sånn er vel livet. I går hadde jeg planer om shopping og en treningsøkt. Det ble shopping; jeg trengte en ny sminkesvamp. Også endte jeg opp med å kjøpe en bukse jeg har hatt i hodet siden jeg prøvde den på i desember. Jeg står egentlig mellom to størrelser, men jeg gikk for den minste størrelsen denne gangen. Det var fordi buksene jeg eier fra den samme butikken har en tendens til å utvide seg. Ellers fikk jeg endelig hentet ulljakken min som jeg faktisk forelsket meg i. Jeg var ganske sikker på at jeg kom til å returnere den. Den har litt biker-jacket detaljer som ikke er helt meg, men samtidig har den trench-coat detaljer som er meg. Også elsker jeg at den er kort, så jeg tror jeg skal beholde den. Den får henge litt i skapet til jeg tar en ordentlig avgjørelse, men jeg tror den er her for å bli. I og med at det har blitt så mye mer shopping på meg enn jeg hadde sett for meg i januar, så har jeg bestemt meg for å utsette kjøp av nytt treningstøy til neste måned. Jeg må nok også kjøpe meg nye arbeidssko, for mine nåværende sko lukter litt som kloakk. I dag har jeg laget mat mens jeg har sett på gammel sesong av Symesterskapet. Jeg prøvde meg på flaskegresskarsuppe, også kalt butternut squash suppe. Jeg har liksom sett det blitt laget så mange ganger på Youtube, og jeg visste at den ene orientale butikken hadde flaskegresskar. Jeg er ikke helt suppe person, men jeg synes ikke at suppen ble helt feil. I går prøvde jeg instant-tteokbokki fra samme orientale butikk. Det er andre gangen jeg prøver noe koreansk som er altfor spicy for meg. Jeg tror det kanskje er mest selve riskakene som jeg hadde lyst på, ikke nødvendigvis den sykt sterke sausen. Jeg klarte å spise en riskake, også måtte jeg kaste resten. Til tross for èn riskake, føltes det ut som om leppene brant. Men det er gøy å eksperimentere med ting jeg aldri har smakt før! Jeg har også laget wonton-suppe i dag, som jeg heldigvis visste ville være en trygg ting for min del. Nå er planen å gjøre den treningsøkten jeg egentlig hadde planer om å gjøre i går. Deretter gleder jeg meg til å ta meg en dusj. I morgen er det tilbake til jobb, og jeg må si at jeg inderlig håper på at det blir en bedre vakt enn det jeg er blitt vant til denne uken. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar