mandag 15. januar 2024

Now I'm prone to misery. The birthmark on your shoulder reminds me

Det "milde" været var visst kortvarig, og denne uken byr på ganske kalde temperaturer. Kan ikke si at jeg gleder meg til å gå til bussen i morgen tidlig når det skal bli -22 grader. Turen til Lynx og co var en veldig kort tur, har aldri vært på ett så kort besøk hos de før. Men jeg kan si at jeg har fått klipt håret, dog det var en veldig rask klipp! Blir ikke overrasket om jeg ser at det er litt ujevn lengde på håret, men som sagt så ble det veldig raskt når vi skulle få gjort såpass mye på samme dag. Gleder meg faktisk til å dusje i dag fordi det alltid er en glede å vaske håret for første gang etter jeg har klipt meg kort. Vet ikke om jeg har nevnt det, men i det siste har jeg vært på utkikk etter en ny sjampo. Håret er nemlig blitt tynnere med årene, så jeg tenkte at jeg faktisk skulle prøve å gjøre noe med det. Nå tror jeg at jeg har funnet den nye sjampoen min! Det ble en suksessfull utkledningsfest, selv om jeg ikke helt følte at jeg hadde kledd på meg ett kostyme. Fikk hilst på flere kjente fjes enn jeg hadde sett for meg, og det var overraskende hyggelig. Antar at alkoholen gjorde sitt for det sosiale, men jeg må si at jeg er veldig fornøyd med da jeg stoppet å drikke vin og gikk over til vann. Det var liksom perfekt tidspunkt med tanke på dagen etter. Det ble litt dansing, og jeg ble veldig overrasket over Lynx sine dansemoves. Det var veldig atletisk for å si det sånn, og synet av hun og hennes venninne (og medeier av et selskapet deres) som kaster seg ned på dansegulvet er brent fast i retinaen min. Jeg fikk snakket med barndomsvenninnen min som jeg ikke har sett på over ti år, og hilst på mange nye mennesker. Etter syv timer hadde jeg egentlig fått nok, og jeg og Monchita begynte å gå hjemover. Det var dessverre ganske mye vind og regn samtidig. Så vi ble litt bløte og kalde, men det var heldigvis en relativt kort gåtur fra lokalet og hjem. Jeg følte meg helt fin i går, bare litt trøtt på grunn av mangel på søvn. Jeg pakket sekken på morgenen, klar til avreise. Deretter prøvde jeg å bruke så mye tid som mulig med tantebarna. Vi rakk akkurat bussen til flyplassen, og ideelt sett hadde vi kun trengt å vente i en halvtime før boardingen skulle starte. Dessverre var det en del snøvær i store deler av landet, så det var en rekke forsinkelser. Vårt fly var forsinket i nesten tre timer, og flyet som tok av før oss var forsinket i nesten fire timer. Så jeg ble ganske sliten og litt utålmodig for å være helt ærlig. Heldigvis visste jeg at jeg kunne sove lenge i dag. Hater liksom å henge på flyplassen, så det blir nok lenge til jeg gidder å fly igjen. Vi var fremme på flyplassen klokken elleve, og det var ganske tydelig at det var masse forsinkelser, fordi jeg så masse folk som hadde satt seg på gulvet rundt omkring på flyplassen. Blir jo litt sånn at hvis flyet fra f.eks. Bergen til Oslo er forsinket i tjue minutter, vil det påvirke resten av dagen fordi det flyet trolig fortsetter å fly utover dagen. Altså blir det flyet brukt til en flyvning mellom Oslo til Tromsø, osv. Og det er ikke bare å fly raskere, men man må vente på ledig rullebane. I tillegg var det som nevnt snøvær i går, så det tar sin tid å fjerne is på flyet i forkant av flyvningene. Så ja, jeg visste egentlig allerede da jeg stod opp i går og så at det begynte å snø, at det mest sannsynligvis ville være forsinkelser. Jeg sov i ni timer i natt, og det kjente jeg at kroppen hadde behov for. Jeg ble i sengen i mange timer etterpå, hvilket var unødvendig. Men jeg tillot meg selv den luksusen å ikke gjøre en dritt, annet enn å lese ferdig Harry Potter- fan fiction som jeg startet å lese på flyplassen i går. Jeg har endelig pakket ut, skiftet sengetøy, ryddet litt i skapet mitt, skrevet mine ukentlige mål, og overført penger til sparing. Nå skal jeg gjøre en treningsøkt og ta meg en etterlengtet dusj. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar