torsdag 18. januar 2024

let's make it last, just one more dance before the moment's passed

Hadde egentlig planlagt å prøve å bruke mindre penger i januar. Men så har det blitt noen spontane kjøp plutselig. Nå skal det sies at det er ting som har stått på listen min i ganske lang tid. Så da jeg faktisk satte meg ned og tenkte over kjøpene mine, så tenkte jeg at det føltes greit ut. Blant kjøpene er en sort veske som er en større versjon av vesken jeg kjøpte i august. Jeg har lenge hatt lyst på en helt basic svart veske fordi jeg faktisk ikke har eid en vanlig svart veske på flere år. En gang i ungdomstiden elsket jeg å kjøpe vesker. Nå har jeg heldigvis ikke det behovet lenger, men jeg synes det er fint å ha noe så praktisk som en helt vanlig svart veske. Det er lenge siden jeg har hatt en "stor" veske, så det føles uvant ut å ha såpass mye plass. Jeg har jo egentlig kun hatt øye for mini-vesker de siste seks årene, så det er fint ha litt mer plass. Jeg har også kjøpt meg et nytt mini-omslagsskjørt. Helt siden jeg måtte gi slipp på omslagsskjørtet mitt som jeg tror jeg kjøpte i 2016 eller 2017, så har jeg lengtet etter ett nytt. Derfor ble jeg skikkelig glad da jeg så en butikk med mange forskjellige mini-omslagsskjørt. Jeg prøvde på de forskjellige variantene, men endte opp med avbildet skjørt som er ett boucle-skjørt i houndstooth mønster. Ellers har jeg bestilt meg en ny ulljakke/kåpe. Den er kort eller cropped, hvilket er en veldig annerledes stil for meg. Den er i tillegg brun, så en annen farge enn jeg er vant til. Den venter på meg på posten, så det kan hende jeg drar for å hente den i dag hvis jeg finner tid til det. En ny ullkåpe har stått på listen min fordi jeg er redd for å ødelegge min nåværende favorittkåpe med hvor mye jeg bruker den. Først trodde jeg at jeg skulle satse på en svart kåpe i år, og deretter en grå kåpe. Men jeg har funnet ut at jeg bryr meg ikke så mye om farge, men heller om designet. Så jeg har hatt øynene åpne, og nå fant jeg en kåpe jeg syntes var veldig interessant i designet. Det er jo ikke sikkert at jeg liker hvordan den sitter på kroppen, så det kan hende den må returneres. Men jeg håper jo virkelig at jeg faktisk liker den! I går var det såpass mye nedbør i form av snø, at jeg faktisk kikket opp og så ut av vinduet mens jeg var på jobb. Det så ut som en skikkelig stor snøstorm på ett tidspunkt. Det ble litt travelt på jobb, så jeg endte opp med å gå litt overtid. Var ganske spent på situasjonen med offentlig transport da jeg gikk fra jobb, men appen min fortalte meg at det kun var noen innstillinger. Så etter å ha gått innom butikken, gikk jeg og ventet på busstoppet med en hel rekke andre mennesker. Tror jeg stod der i tjue minutter før jeg innså at det trolig var flere busser som var innstilt, for det kom aldri noen buss. Så da bestemte jeg meg for å gå hjem. Jeg har heldigvis ikke så lang vei, men det var litt utfordrende å gå når mange av gangveiene ikke var blitt måket ennå. Det tok litt lenger tid å gå enn vanlig, men jeg var hjemme til klokken var 17.30. Jeg spiste middag, og planen var egentlig å utføre en treningsøkt i går. Men jeg visste samtidig at jeg måtte ut for å måke snø. Så jeg bestemte meg for å forskyve treningsøkten til i dag. Jeg er blitt spurt om å jobbe i dag, men jeg hadde så mange ting jeg ville få unnagjort i dag. Det er det med fridagene mine; jeg bruker de som regel for å få unnagjort småting for at hverdagen skal føles overkommelig. Jeg har endelig fått ryddet i flere av skuffene mine som jeg bare har dyttet ting i. Jeg har brettet tøy og håndklær, ryddet det bort. Jeg skal bestille ansiktskrem, sjampo og diverse jeg har hatt på listen min. Noen ganger så prøver jeg bare å samle opp alt jeg har behov for før jeg bestiller. Nå skal jeg meal preppe. Eneste jeg egentlig trenger å preppe er pasta, kylling, dressing og søtpotet. Har virkelig fått sansen for kyllingsalat i det siste, hvilket er litt merkelig tidspunkt med tanke på kulden for tiden. Det føles mer logisk ut å lengte etter supper og gryter. Jeg tror faktisk jeg skal prøve meg på en kyllingsuppe neste uke. Må bare finne en oppskrift jeg har lyst til å prøve. Ellers er planen å gjennomføre en treningsøkt med fokus på overkropp i dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar