mandag 14. august 2023

The birds will still sing, your folks will still fight. The boards will still creak, the leaves will still die

Her er mitt spontane kjøp på fredag. Fant ennå en mini-veske. Det er vel egentlig store vesker som er trendy akkurat nå, men jeg har vel vært obsessed med mini-vesker i flere år nå. Den var også i en grønnfarge, så jeg ble solgt så fort jeg fikk øye på den. Jeg har vært på visning i dag, og jeg fikk et veldig godt førsteinntrykk av leiligheten. Du vet når du går inn og kjenner deg hjemme et sted? Det var sånn det føltes. Jeg har egentlig allerede bestemt meg for at den trolig kommer til å glippe mine hender dessverre. Det er en type leilighet som er veldig ettertraktet i disse dager, så jeg ser for meg at det blir en ordentlig budrunde. Jeg skal nok være med i budrunden likevel. Det blir en fin erfaring, også får jeg bare fortsette å holde øyene åpne. Hadde ikke helt sett for meg at dette skulle skje i ferien min, men jeg setter pris på det. Får god tid til å tenke! Har allerede et par andre leiligheter jeg har lyst til å dra på visning på, så det er jo fint. Jeg planlegger riktignok å ringe kontakten min i banken i morgen bare for å dobbeltsjekke finansieringsbeviset mitt. Det føles liksom så absurd ut å bruke så mye penger på noe. Vi snakket da jeg søkte om finansieringsbevis et par måneder tilbake, men jeg var så opptatt med jobb og hverdagen på det tidspunktet. Han ringte meg, og jeg fikk aldri ringt han opp igjen. Så jeg får gjøre det i morgen. Det er meg i et nøtteskall, ringer deg opp igjen når det har gått to måneder liksom. Neida. Som nevnt tidligere hadde jeg egentlig en sånn halvveis plan om at boligkjøp ikke var aktuelt før september/oktober/november, så jeg har på en måte ikke tenkt så mye på hva alt innebærer. Tenker på maling, møbler, forsikringer, etc. Alt føles ganske overveldende ut. Så jeg tror absolutt at nå som jeg har begynt å tenke på boligkjøp seriøst, må jeg nesten lage en liste over ting jeg faktisk trenger. Det vil kanskje hjelpe med følelsen av at alt er så overveldende akkurat nå. Jeg gjorde faktisk en pilates-økt i går, og jeg må si at det gav mersmak! Så det blir nok en økt til denne uken. Tror dessverre ikke at jeg klarer å opprettholde pilates når ferien omsider er over og jeg går over til hverdagen igjen. Nå skal jeg ta meg en pause, legge meg i sengen fordi jeg føler litt press i hodet. En hodepine i utvikling, men som aldri helt utvikler seg liksom. Kanskje det er været? Ellers skal jeg seriøst begynne på den nevnte listen min. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar