søndag 27. august 2023

I spend my nights on overdrive. I live my life so overtired

Jeg har blandede følelser angående boken jeg leste i går. Det var et godt konsept, men jeg tror absolutt at utførelsen kunne vært mye bedre. Men den medførte riktignok at jeg måtte stoppe opp og tenke litt, og det satte jeg stor pris på. Jeg er glad for at jeg leste den, for nå ser jeg litt hva jeg foretrekker å lese når det kommer til non-fiktive bøker. Jeg venter fortsatt på en bok jeg har reservert, men jeg fikk en ide om en annen bok jeg kunne tenkt meg å lese i mellomtiden. I dag ble jeg litt usikker på hva jeg hadde lyst til å gjøre. Det er tross alt min siste feriedag denne sommerferien min. Har allerede trent tre ganger denne uken, så jeg følte at det ble litt overkill å ta meg en treningsøkt i dag. Så jeg har fokusert på å rydde og støvsuge soverommet. Jeg har skiftet sengetøy, og jeg har ryddet bort et par sommerplagg fra garderoben. Flyttet tilbake litt strikket tøy i garderoben igjen. Jeg har gjort en liten declutter, har samlet et par jeans og et par andre plagg til donasjonsposen min. Det er fortsatt mange plagg i garderoben som jeg har lyst til å erstatte med nye versjoner. Men jeg vil ikke kvitte meg med plaggene før jeg har funnet erstatninger. Jeg gikk også igjennom sokke- og undertøysskuffene mine. Det var vel egentlig de skuffene som inspirerte til denne oppryddingsdagen. Skuffene på pulten min har også vært nokså uryddige, så det var veldig deilig å gå igjennom de. Jeg gikk også igjennom "brev"-boksen min, og trodde først at jeg skulle være veldig brutal med å kaste omtrent alt. Det er liksom ikke nødvendig å beholde alle bursdagskort. Men det var et par jeg ikke klarte å kvitte meg med, ikke minst mange fine brev. Jeg leste fort igjennom ett av brevene, og jeg kjente jeg fikk en klump i halsen på grunn av emnet. Har ikke lest igjennom alle brevene, fordi jeg ikke orket alle emosjonene jeg vet det ville ha medført. Så det får ligge et par år til før jeg kanskje leser igjennom de. Selv om jeg ikke klarte å være så brutal, så ble jeg faktisk kvitt halvparten av boksen. Jeg har også ryddet ut av oppbevaringsboksene under sengen. Ble kvitt et blad, en bok, og en rekke garnnøster. Jeg dro opp teppet jeg hadde startet på fordi jeg bestemte meg jo for at jeg ikke syntes at garnet passet til et teppe. Kunne tenkt meg å prøve meg på å strikke en vest, men det tror jeg blir et prosjekt for fremtiden. Ingen av nøstene jeg har passer seg til det prosjektet, så de får doneres. Ellers innså jeg at jeg helt har glemt av alle bursdagskortene jeg hadde skrevet ferdig tidligere i år. De har ligget i hobbyboksen under sengen og blitt glemt. Det viktigste kortet er til eldste nevøen, det må jeg nesten huske siden hans søsken har fått tilsendt bursdagskort av meg i posten. Jeg kom plutselig på i går kveld at jeg ikke har ordnet meg et nytt navneskilt til jobben. Det var en av tingene jeg ønsket å gjøre denne ferien fordi mitt nåværende navneskilt er delvis ødelagt. Så det blir gammelt skilt i morgen, men det gjør da ingenting. Gruer meg litt til jobb i morgen, men så har jeg jo langfri etter vakten. Tror dessuten at det blir hyggelig å dra på jobb igjen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar