mandag 7. august 2023

I need somewhere to land. I might as well fall into your earthly hands

"Hans" er på besøk. Jeg synes i bunn og grunn at det ikke er ordentlig sommer uten litt uvær, så sånn sett er det litt koselig. Det som er kjipt er at det er ekstremvær som skaper mye skader og utrygge situasjoner. Her i heimen går det nok rolig for seg. Jeg var en tur ute i joggebuksa og regnjakken for å se over hagen. Det var en potte som hadde velt, og stigen jeg brukte til å plukke kirsebær. Men på den lille tiden jeg oppholdt meg ute, ble joggebuksen gjennombløt. Så nå sitter jeg faktisk i turbuksa mi. Jeg kunne tenkt meg litt mer sol mens jeg har ferie, men det er også helt ok at været er som det er nå. Pappa lurte på om jeg kunne komme bort til busstoppet med en paraply og vente på at han kom. Og jeg gjorde jo det, men så fikk han visst bussjåføren til å stoppe opp rett foran huset i stedet. Så da gikk jeg i retur og hjalp han inn med bagasjen. Så nå er foreldrene offisielt tilbake, og jeg slipper å bekymre meg for hagen lenger. Det har på en måte lenge vært en drøm å ha egen hage og dyrke grønnsaker. Men nå har jeg innsett hvor mye arbeid det faktisk innebærer. Så den drømmen har jeg egentlig lagt litt på hylla. Uværet har tillatt meg litt flere dager med "tvungen" ro. Jeg har fortsatt veldig lyst til å prøve min første joggetur, men jeg orker ikke å bli mer syk, eller bli syk på ny. Så jeg har bestemt meg for å avvente til været blir bedre, og jeg faktisk er frisk. I går hadde jeg helt syke hostekuler at jeg måtte ty til hostesaft. Jeg våknet faktisk klokken fem av at jeg måtte ha en hostekule. Jeg har fortsatt produktiv hoste, men mye av gårsdagens hoste kjentes ut som tørrhoste. Hosta så mye at jeg begynte å få vondt i hodet. Heldigvis er det ikke like gærent som da jeg var i Vietnam og hostet så mye at jeg omtrent ikke fikk i meg mat. Hostet så mye at jeg hadde smerter ved ribbena. Jeg håper inderlig at jeg slipper en langvarig hoste, men jeg føler meg litt pessimistisk. Det kjennes litt ut som en hoste som skal sitte litt, men jeg håper at det er realistisk at jeg er ferdig når denne uken er ferdig. Planer for dagen er så mye som å brodere, sjekke status på nettbanken, og å henge med familien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar