søndag 13. august 2023

I'll dream each night of some version of you that I might not have, but I did not lose

Jeg hadde planlagt å se etter treningstights på fredagen, og jeg prøvde på et par svarte tights på en sportsbutikk. Jeg må si at det finnes mye funksjonelle treningstights, men jeg synes også at det er viktig at det er noe estetisk bak designet. Det er det samme med klær, jeg vil ikke ha på meg hva som helst. Så ja, det ble ikke en svart treningstights fra Nike, men heller en tights og trenings-bh på H&M faktisk. Ikke svart, men nøytral farge uansett. Brukte settet i går da jeg bestemte meg for å gjøre en rask utholdenhetsøkt, og jeg må si meg ganske fornøyd. Jeg ble ganske svett, men klarte ikke å se noe tegn til svette på settet. Hosten min ser ut til å kanskje snart være over. Det er egentlig ikke produktiv hoste lenger, så jeg har gått over til en hostesaft som virker lindrende på halsen. Har ikke hatt hostekuler midt på natta de to siste døgnene, så jeg føler meg optimistisk. Kanskje dette var kroppens måte på å tvinge meg til å ta ting med ro. Jeg har merket at immunforsvaret ikke virker til å være like sterkt som det en gang var, og det har vært en sånn gradvis prosess. Det skjedde ikke med en gang jeg fylte tretti, men en gang i slutten av tjueårene mine så begynte jeg å bli mer syk enn jeg vanligvis pleier å være. Jeg spøkte med Monchita om at jeg skulle bli en typisk helse-obsessed trettiåring. Men helt seriøst, jeg er på et punkt hvor helsen min er noe av det viktigste i livet mitt. Så ja, jeg blir nok ikke helt fanatisk. Men kanskje jeg blir en av de som begynner å kjøpe ingefærshots? I går dro jeg og Monchita på kjøpesenteret og donerte flere poser med tøy. Jeg ble "endelig" kvitt min gamle favorittkåpe. Den har hengt i skapet ganske lenge til jeg klarte å akseptere at jeg måtte kvitte meg med den. Den er rett og slett for liten, og jeg har ingen planer om å bli kvitt arm- og ryggmusklene jeg har bygd over de siste årene. Så ja, jeg har endelig klart å gi slipp. Jeg har allerede begynt å fylle opp en ny pose med tøy jeg har innsett at jeg ikke bruker. Sa adjø til Monchita i går, for hun flytter nordover. Hun flytter midlertidig inn hos Volla og Mog. Jeg reiser opp dit om et par uker, så jeg har planer om å fylle kofferten min med litt av Monchita sine ting. I dag skal jeg rydde og støvsuge, skifte sengetøy. Også lurer jeg på om jeg skal gjøre en treningsøkt i dag også. Det blir i så fall den fjerde økten denne uken. Jeg har klart å ordne en privat visning i morgen, hvilket betyr at jeg ikke skal by på leiligheten usett. Jeg har definitivt en hel del emosjoner i kroppen som herjer. Jeg skal nok være med på budrunde, men samtidig føler jeg meg mer usikker på hva som er det beste valget. Så en treningsøkt føles ut som et riktig verktøy til å håndtere energien jeg kjenner på. Ellers skal jeg nok bruke litt tid på matlaging i dag. Det er to gryter jeg har planlagt å lage, men jeg er litt usikker på om jeg skal lage begge i dag. Får se hva jeg føler for.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar