fredag 11. august 2023

if you get too close and I'm not how you hoped, forgive my northern attitude

Jeg leste ferdig "Again, Rachel" av Marian Keyes i går. Jeg nevnte at jeg ikke nødvendigvis var så glad i den første boken om Rachel Walsh, men jeg må si at jeg definitivt foretrekker denne boken. Det var definitivt mange tanker som surret rundt i hodet mitt da jeg leste boken. Jeg har en personlighetstype hvor jeg kan være ganske svart og hvitt i tankesettet når det gjelder mine prinsipper og moraler. Livet er sjeldent svart og hvitt, derimot. Alle mennesker er hyklerske til en viss grad, noen mer enn andre. Som konsekvens ser jeg jo at det blir en inkongruens. "Again, Rachel" tar opp et par temaer som jeg har ganske sterke meninger om, så jeg benyttet sjansen til å stoppe opp litt og å utfordre mine egne meninger. Jeg gråt et par tårer mens jeg leste boken. Også må jeg si at jeg nesten hadde glemt hvor flink forfatter Keyes er. Man blir sugd rett inn i boken, også er det veldig vanskelig å legge den fra seg. Jeg leste den på to dager fordi jeg måtte tvinge meg selv til å stoppe og gjøre litt andre ting også. I går gjorde jeg en treningsøkt som hadde fokus på glutes, og det er ganske sykt hvor mye jeg kjenner det i dag. Økten inneholdt bulgarian split squats, hvilket jeg misliker sterkt. Det er omtrent på lik linje som renegade row. Heldigvis var det ikke så mye av bulgarian split squats, så det gikk greit. Likte økten, men hadde definitivt behov for et par ekstra pauser innimellom. I dag har jeg vært på kjøpesenteret og kjøpt litt av det som stod på handlelisten min. Innså på vei hjem at det var flere ting jeg hadde glemt litt av, selv om jeg hadde en handleliste på telefonen. Men jeg har fått ordnet bellini! Det verste er at jeg stod på polet og kikket litt rundt da en ansatt spurte om jeg trengte hjelp. Jeg sa at jeg lette etter bellini, også peker hun på en stand som står rett foran meg. Går det an liksom? Jeg har ikke åpnet flasken ennå, tenkte jeg skulle gjøre det som en slags avskjedsdrink til Monchita som flytter nordover. Disse dager sjekker jeg Finn.no ganske regelmessig for å se etter boligannonser som kan være relevante for meg. Bestemte meg for å gjøre det i ettermiddag, også så jeg søren meg en leilighet som ligger der jeg ønsker å kjøpe. Det meste er liksom riktig og jeg er ganske interessert. Så jeg ble litt irritert for at jeg oppdaget annonsen såpass sent, fordi jeg ikke kan ringe kontakten min i banken. Også ble det også for sent å kontakte megler om spørsmål. Det er jo tross alt blitt helg. Jeg er der at jeg vurderer å gi bud uten å ha sett leiligheten, selv om jeg har meldt meg på visning. Det føles liksom riktig ut, men det er et veldig risikofylt valg da. Snakket med søsknene mine om det, da jeg føler jeg kan lene meg på deres vurderinger og erfaringer. Jeg skal tenke litt på det til mandag og ta en avgjørelse da. Kan hende at det bare blir en visning på meg, og at jeg venter videre. Hadde egentlig ønsket å spare litt mer penger, men det må jo gå en grense ett sted? Det var faktisk lønningsdag i dag, så jeg har overført penger til sparing. Det føles litt godt ut når jeg gjorde litt spontane kjøp i dag på kjøpesenteret. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar