lørdag 5. august 2023

you know when the sun forgets to shine, I'll be there to hold you through the night

Jeg endte opp med å melde meg syk til helgen. Føltes ut som om kroppen traff veggen på torsdag, og den var ikke noe bedre i går. Så selv om jeg egentlig hadde mange planer om å være produktiv i går, så innså jeg at jeg måtte dedikere dagen til å slappe av. Det er tross alt det kroppen har ønsket ganske lenge nå. Jeg lå på sofaen og så på tv. Plukket litt kirsebær, hvilket føltes veldig deilig ut. Det er ganske zen å være i hagen dersom du ikke  gjøre noe. Jeg har hatt lyst til å lese noen fysiske bøker, så jeg har reservert en del på biblioteket. Men siden jeg hadde lyst til å begynne å lese med en gang, begynte jeg på Mio, Min Mio av Astrid Lindgren. Jeg fikk boken for nesten tjue år siden av Volla, og jeg er ikke helt sikker på at jeg har lest hele boken. Begynte sist å lese den for de yngste niesene mine før de skulle legge seg. De er tilfeldigvis Volla sine døtre. Jeg har bare lest 1/4 av boka hittil. Jeg leser mye fiksjon, men ikke så mye barnebøker, men Lindgren er klassisk. Personlig er min favorittfortelling Per Pusling av Astrid Lindgren. Jeg avsluttet kvelden min i går med å brodere mens jeg så på en dokumentar. Følte meg fortsatt ikke særlig bra, og i tillegg var magen min plutselig veldig urolig. Jeg håper at det bare var noe jeg spiste. Jeg har ikke glemt gastroenteritt/magesjauen jeg hadde i vår, for det er noe jeg håper jeg ikke trenger å oppleve igjen. Hittil føler jeg meg bedre i dag. Hoster litt mindre, også fikk jeg sovet sammenhengende. Så utgangspunktet er mye bedre, og jeg er takknemlig for at jeg endelig har valgt å høre på kroppen. Når det er sagt, så har jeg veldig lyst til å gjøre en treningsøkt i dag. Det er nesten en craving å få rørt på kroppen. Jeg har jo faktisk tenkt at en av tingene jeg skal gjøre i ferien min er å prøve å jogge igjen. Det er nok urealistisk å forvente at jeg skal begynne å jogge regelmessig, men jeg har kjent på at jeg faktisk har lyst til å prøve igjen. Jeg skal bruke starten av ferien min på å gå igjennom målene mine for dette året og revurdere hva jeg ønsker. Fysisk aktivitet er en av de. Så det å jogge er noe som får vente til tidligst neste uke, for det er da ferien min teoretisk sett starter. Jeg skal bruke denne helgen til å komme meg, og forhåpentligvis bli frisk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar