lørdag 26. august 2023

my heart could be burnin', but you won't see it on my face

Jeg gikk ikke for å kjøpe treningstights på torsdag. Faktisk var det nesten så jeg overtalte meg selv til å ikke trene heller. Men jeg klarte omsider å ta meg litt sammen og gjøre en treningsøkt. I går hang jeg med en tidligere kollega. Var hyggelig med en catch-up. Noen ganger er livet veldig mye fordi det er så mange ting som skjer samtidig. Blir veldig overveldende, og du har egentlig kun plass til å prøve å komme deg igjennom det. Så da blir det lite plass til venner og å stoppe opp. Det er sånn sommeren har vært for både henne og delvis meg. Så da var det en del å snakke om. Etterpå dro jeg på mitt lokale kjøpesenter og kjøpte samme treningstights og trenings-bh som jeg kjøpte forrige fredag. Eneste forskjellen er fargen. Settet er svart, men jeg synes det har en litt sånn blåtone i seg. Du ser det ganske raskt når du sammenligner med "ordentlig" svart. Heldigvis var ikke det noe som plaget meg. Jeg kjøpte også et par husholdningsgreier før jeg dro hjemover. Glemte å kjøpe frukt, hvilket jeg fortsatt er litt lei meg for. I dag hadde jeg på alarm klokken åtte, fordi jeg var bestemt på å prøve meg på en joggetur i dag. Jeg lot meg selv ligge i sengen en halvtime før jeg faktisk stod opp. Spiste en stor porsjon med havregryn og det siste jeg hadde av rørte jordbær ala Volla og co. Gikk på do, kledde på meg, vurderte sko, og gikk ut. Jeg har bestemt meg for at dersom jeg skal ta opp jogging igjen, så skal jeg helst kun jogge på grus eller noe som ikke er asfalt. For hvis jeg jogger på asfalt kan jeg nesten garantere at knærne mine kommer til å svikte. Så jeg gikk til området jeg pleide å jogge på for ti år siden, og startet joggeturen. Jeg tenkte kanskje at jeg skulle jogge frem og tilbake på grusveien, men jeg tok mindre pauser enn først antatt. Det gjorde imidlertid at jeg ble ganske sliten. Jeg hadde nok energi til å jogge tilbake, men jeg bestemte meg for å bare gå. Og det var mer enn nok for meg, for jeg lignet en tomat da jeg kom hjem og så meg selv i speilet. Jeg er skikkelig fornøyd med at jeg endelig fikk tatt meg en joggetur. Jeg har vurdert å kjøpe nye løpesko, siden jeg egentlig ikke eier noen. Jeg løpte i et par gamle Nike-sko i dag, men jeg synes ikke at de egner seg til jogging. Jeg pleide vel å jogge i Nike Air Zoom Pegasus for ti år tilbake. Nå kunne jeg godt tenkt meg et par løpesko som er terrengvennlige. Men jeg tror neppe at jeg kjøper nye løpesko før jeg etablerer jogging som en vane. Så foreløpig får jeg bare bruke det jeg eier av sko. Jeg gjorde litt pilates etter joggeturen, hvilket jeg syntes var en skikkelig bra kombinasjon! Nå skal jeg forhåpentligvis lese ferdig den første non-fiktive boken jeg har lest i år. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar