torsdag 3. august 2023

when my heart breaks, you'll never see it

Jeg føler meg litt worse for wear i dag. Forkjølelsen som jeg har hatt i snart to uker føles ikke ut som om den blir noe bedre. Tenkte kanskje det var covid, spesielt fordi et par av kollegene mine har testet positivt for det. Men nei, min test er negativ. Får anta at det bare er at kroppen er skikkelig sliten, og at jeg trenger ordentlig hvile. Så nå må jeg vurdere om jeg skal melde meg syk til helgen. Det er en kjip tanke, men jeg vet samtidig at det ordner seg. Det føles faktisk litt ut som om jeg har gått litt på veggen, og det er mye av min egen skyld. Jeg skulle nok ha meldt meg syk for en uke tilbake, men jeg ville så gjerne bare komme meg igjennom de siste vaktene mine. Jeg skal se an formen min i morgen, så får jeg vurdere å ringe jobb. Jeg gikk hjem etter jobb i dag, og vanligvis får det meg til å føle meg bedre, men jeg kan ikke si at det hjalp noe særlig i dag. Plukket et par bringebær og vurderte å høste en squash/gresskar, men jeg ønsker egentlig å spare sistnevnte til min mor. Det er bare at den ene jeg har tenkt til å høste inn er blitt såpass stor og tar alt av vann og næring, slik at de andre ikke vokser. Skal sende et bilde til mams for å høre om den holder seg i et par dager. Ser også at det har dukket opp et par agurker. Det er også sykt mye kirsebær, ripsbær, stikkelsbær som er blitt modne. Men det er ting jeg ikke gidder å høste selv. Jeg har endelig fått ordnet meg flybilletter til soppferien min. Det blir slutten av denne måneden, starten av neste måned. Det er jo faktisk ikke i min faktiske ferie, men jeg har merkelig nok turnusfri rett etter ferien min er ferdig. Så jeg tenkte jeg skulle utnytte den tiden. Jeg tror rett og slett at jeg først har behov for tre uker for meg selv. Gleder meg til restitusjon! Nå må jeg nesten spise litt mat selv om jeg ikke føler meg særlig sulten. Også tror jeg at jeg skal legge meg veldig tidlig i dag. Det skal nok gjøre godt for kroppen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar