torsdag 24. august 2023

Now you're tire tracks and one pair of shoes. And I'm split in half, but that'll have to do

Jeg tok endelig turen til det nye Nasjonalmuseet i går. Jeg stoppet spesielt opp for dette maleriet av Charlotte Wankel. Jeg er vel kun kjent med kubisme igjennom Picasso, men dette maleriet var liksom så annerledes enn det jeg forbinder med kubisme. Samtidig minner person nummer to meg om Spock, så jeg ble rett og sjarmert og litt fascinert av maleriet. Selv om jeg er glad i å dra på museum, kan jeg ikke si at jeg har særlig mye kunnskap om kunst. Men jeg blir alltid inspirert, og nå har jeg definitivt lyst til å prøve meg på å male denne formen for kubisme. Det nye museet er veldig fint innendørs, og jeg må si at jeg ble litt betatt av flere av fargevalgene de hadde valgt på de ulike rommene. Nesten så jeg stoppet en vakt for å spørre om malingsfarge. Ellers må jeg innrømme at jeg var litt skuffet. Nå skal det sies at de siste museum jeg har vært på, var i Italia. Så det er liksom ikke sammenlignbart en gang. Uansett var jeg glad for at jeg dro. De siste samlingene jeg så på var moderne kunst, hvilket jeg må innrømme at jeg ikke helt har sans for. Det er rett og slett fordi at det krever så mye tanker, du skal studere kunsten og finne moralen bak det. Så jeg blir rett og slett sliten. Det var kanskje ikke så rart da, at da jeg gikk ut på takterrassen, lurte jeg på om regnet var en illusjon. Neida, det var ekte regn. Jeg gikk meg en runde uansett. Jeg hadde gjort en dum greie og skippet over mat og drikke. Slik er det når du har bestemt deg for å gå igjennom et stort museum uten pause. Så jeg var ganske ødelagt da jeg kom hjem. Fikk i meg mat og prøvde å erstatte væsketap, men jeg var ganske gåen uansett. I tillegg fant jeg ut at pakken jeg venter på er blitt sendt i retur. Jeg har aldri opplevd at en pakke er blitt sendt i retur på grunn av årsaken som ble satt, så jeg ble ganske irritert. Spesielt fordi jeg spesifikt hadde valgt Posten som alternativ for å støtte de. Pakken inneholdt dagkremen min og nattkremen min, så det er heldigvis ikke noe som var nødvendig. Men jeg ble uansett veldig irritert, og kommer nok ikke til å velge Posten igjen. Heldigvis er det en ny dag i dag. Planen er å dra på kjøpesenteret (ikke mitt lokale) for å prøve på en treningstights. Ja, jeg kjøpte jo nettopp ny, men nå ønsker jeg den i svart. Og det til tross for at jeg egentlig ikke har hatt ønske om svarte treningsklær. Jeg har bare fått i hodet at jeg ikke kan jogge uten svarte treningstights. Det er ikke noe logikk, jeg har bare akseptert det. Skulle dra rett etter frokost, men så kom det et regnskyll. Så jeg prøver å time det slik at himmelen ikke åpner seg i det jeg begynner å gå. Ellers er planen i dag trening og å lage lasagne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar