onsdag 16. august 2023

you kiss me in your car and it feels like the start of a movie I’ve seen before

"Book Lovers" av Emily Henry ble nærmest slukt av meg. Hadde egentlig planer om å dra på kjøpesenteret i dag, men jeg tenkte jeg skulle utnytte de små solstrålene som skinte på formiddagen i dag. Så jeg skulle liksom bare starte på boken, men så ble det innmari vanskelig å legge den ifra meg. Omsider ble det ganske mye sol. Så jeg fant frem solsengen, bikini og solkrem. Foruten en spisepause og et par dopauser, ble jeg liggende ute og lese igjennom hele boken. Jeg vil ikke si at boken er livsendrende eller noe i den duren, men det er en fantastisk bok å lese i sommerferien! Det viser seg at den hodepinen jeg hadde på mandag var et symptom på at jeg var premenstruell. Jeg våknet i går etter en drøm om at personen jeg "spilte" hadde mensen og måtte finne et toalett samtidig som hun gjemte seg for soldater. Kroppen er ofte snill nok til å vekke meg akkurat i det jeg får mensen, så jeg slipper et sabla søl i sengen. Og den var snill nok denne gangen også! Det var riktignok en ganske smertefull første dag av menstruasjonen, og jeg vurderte å ta noe smertestillende. Heldigvis begynte smertene å avta utover dagen, så jeg fant frem treningsmatta mi tilslutt og gjorde litt pilates og øvelser for kjernemuskulaturen. Egentlig skulle fokuset mitt være ben, men det er null sjanse for at jeg trener lower body dagen jeg får mensen. Jeg har fortsatt en hoste som bare dukker opp i ny og ne når den synes det er innafor. I natt gikk brannalarmen fordi det var så himla fuktig etter styrtregn i går kveld. Jeg må si at da jeg så regnet, var jeg innmari takknemlig for at jeg ikke hadde jobbet kveldsvakt og var på vei hjem. Nå nærmer det seg budrunde, og jeg har egentlig kommet frem til at jeg håper jeg ikke vinner budrunden. Føler meg ikke klar ennå, men jeg ser på dette som en mulighet til å sitte litt på disse følelsene og få erfaring. Det er jo bare min andre visning, og det hadde vært helt absurd om jeg vant budrunden. Men som nevnt tidligere, skal jeg absolutt være med på budrunde uansett for å få erfaring innen hvordan det foregår. Jeg bare forventer at noen skal gi et høyere bud enn meg. Det er jo kanskje en risiko for at det går i min favør, men det er ganske tvilsomt. Om det skjer, er det en artig overraskelse. Det virker som om det blir en soldag i morgen også, og planen er å lese igjennom en av bøkene jeg leser hver sommer. Ellers må jeg si at jeg synes tiden går litt fort. Jeg er faktisk halvveis igjennom min faktiske ferie. Heldigvis har jeg turnusfri i september, så det blir jo mer fridager om jeg ikke tar på meg mye ekstravakter. Jeg har hatt et desperat behov for pause fra jobb, og pause fra mennesker har jeg innsett. Man bruker mye av livet sitt på jobb, og på jobb er jeg omringet mennesker som tar mye av energien min. Også hadde jeg også besøk av hele familien i juli, og hadde egentlig ingen alenetid på veldig lenge. Og det er rart, men det har tæret skikkelig på psyken. Blir sliten på en helt annen måte liksom, og jeg vet ikke helt om jeg er ute av det ennå. Jeg er liksom inni en "funk" som jeg ikke helt har klart å komme meg ut av ennå, men forhåpentligvis klarer jeg å jobbe igjennom det i løpet av ferien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar