søndag 28. januar 2024

I'd rather that you lay here, than leave me lonely

Det ble ikke slutt på overtid, men vaktene jeg hadde før helgen var likevel mye bedre. Kanskje var det fordi jeg hadde fått restitusjon? Det er høygir på jobb for tiden, så jeg tror nok denne travle perioden kommer til å vedvare en stund. Jeg har ikke hatt kapasitet til å lese mailene mine på jobb, så jeg har ikke sett på noe epidemiologi-rapport. Men jeg må nesten anta at vi er i en smittetopp. Det er i hvert fall veldig mange syke for tiden. Det var litt snøvær på fredagen, så da var plutselig alle busser innstilt. Så jeg gikk en tur innom butikken og kjøpte meg en gourmet-loff og nugatti før jeg begynte på turen hjemover. Kollegaen min satte nemlig å smurte seg en loffskive med nugatti mens jeg holdt rapport. Så da var det visst skikkelig fristende for meg. Det er alltid vanskelig å gå hjem når snøen ikke er måket bort. Det blir liksom som å gå i ulendt terreng. Men i et vanlig ulendt terreng kan du som regel se hvor du bør gå, mens i snøen som er ustabil, er det egentlig ganske lite som skal til for å tråkke over. Jeg gikk forsiktig, så jeg slapp unna. Men det var i det minste mer slitsomt å gå hjem i motbakke og i ulendt terreng. Det var riktignok bare en helsegevinst for meg. Jeg skjønte at jeg måtte måke snø hjemme da jeg skulle komme meg frem til inngangsdøren. Men først gjorde jeg en treningsøkt med fokus på skuldre og armer. Det passet egentlig veldig bra å deretter gå ut for å måke snø. I og med at det var blitt plussgrader, så var mye av snøen veldig tung. Så det ble en ganske tung måkedag. Men så føler jeg at jeg har funnet teknikken jeg foretrekker for å måke på så effektiv måte som mulig. Men ja, du kan si at det ble ganske mye trening på fredag. I går stod jeg opp tidlig for å få hentet pakkene til Monchita som er på flyttefot igjen. Deretter brukte jeg egentlig store deler av dagen på å forberede meg på en middag med jobben. Jeg dusjet og rettet ut håret. Jeg sminket meg, og jeg ble veldig fornøyd med looken, selv om jeg ikke er så glad i å ha på meg sminke. Antrekket mitt fikk en del komplimenter, hvilket jeg var veldig fornøyd med, for det er lenge siden jeg har følt meg så stylish. Så kan man jo si at det er ganske stor forskjell å se kolleger ikledd uniform hver dag, til å plutselig være en skikkelig pyntet gjeng. Skjørtet mitt passet bra til dans, og jeg prøvde meg på ordentlig dans med en kollega. Men bortsett fra sånn firkant-vals (skjønner du hva jeg mener?), så har jeg ingen kompetanse på ordentlig dans. Så det var interessant for å si det sånn. Knærne mine i dag er en påminnelse om at det ble en del dansing på dansegulvet, og på ett tidspunkt prøvde jeg på ett "danse"-move medførte at jeg hadde store vansker med å komme meg opp igjen fra dansegulvet. Jada, neida, det var en veldig artig kveld i går. Det som er fint med å starte tidlig, er at vi også slutter "tidlig". De fleste var egentlig ferdige rundt midnatt, og da hadde vi holdt på i seks timer allerede. Mot slutten av kvelden ble gjengen naturligvis mer kaotisk med inntaket av alkohol. Så det ble to knuste glass, som noen av oss frenetisk kostet opp for å unngå at noen skulle skade seg. Det ble også litt oppkast og dessverre noen som faktisk skadet seg. Hønemoren i meg våknet til live, men det var såpass mange kolleger jeg ble litt bekymret for, så jeg klarte ikke å holde oversikt over alle. Heldigvis var det flere hønemødre på plass, og vi fikk sikret at de kom seg trygt hjem. Jeg takket for meg etter sju timer, og jeg og kollegaen min gikk så raskt vi klarte ikledd hæler på isen mot sentralstasjonen. Vi snakka om at vi var veldig fornøyde med å kunne komme oss hjem "tidlig". Vi snakket også om at verken av oss noen gang hadde brukket noe. Vi jinxet oss selv på en måte, for vi kom oss ikke hjem så tidlig som vi hadde forventet. Det var heldigvis ikke noen av oss som hadde brukket noe, men en annen kollega. Så vi sørget for å følge hen til behandling og ordne at hen ble hentet av pårørende. Jeg må på en måte le litt av kvelden, men jeg tror også at samtlige har vært så slitne den siste tiden. Vi har vært inne i en tøff periode med masse sykdom, slik at jeg tror at det var mange som hadde behov for og ønsket å slappe av og kose seg ordentlig. Derfor ble det kanskje litt mer fyll enn vanlig? Nå var ikke jeg med på fjorårets middag, så jeg har ikke sammenligningsgrunnlag for det året. Jeg hadde sett for meg at jeg skulle kunne sove ganske lenge i dag, men jeg våknet klokken ti. Kroppen syntes tydeligvis at det var greit å stå opp etter seks timer søvn. Så jeg er absolutt litt sliten, men jeg har heldigvis lite på agendaen min i dag. Nå skal jeg gå litt igjennom forbruket mitt hittil i januar, for jeg tror ikke jeg har sett noe på det i det hele tatt. Jeg skal skifte sengetøy og meal preppe litt for uken. Neste uke har jeg kveldsvakter og nattevakter, så da vil jeg gjerne ha klart litt mat til de vaktene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar