tirsdag 2. januar 2024

I'm terrified that all my youth is fading. Man, growing old is so excruciating

Klokken tikket midnatt og vi poppet en alkoholfri sjampagne på jobb mens vi tittet på fyrverkeriet. Det tok ikke lange tiden før jeg måtte fokusere på jobb igjen. Det var en travel, men bra natt. Jeg stod mye inne på medisinrommet blant annet fordi jeg lagde nye lister til ny måned og fikk øvd meg på å skrive det nye årstallet. Føles egentlig veldig naturlig ut at det er 2024, det føles ikke fremmed ut å skrie det liksom. Føltes ut som om annenhver sang på radioen var en Lewis Capaldi-sang. Og en av de anbefalte videoene på Youtuben min var en ny Lewis Capaldi-sang. Så det føltes ut som om universet forsøkte å fortelle meg at jeg skulle høre mer på han. Så jeg lastet ned albumet hans i går og avsluttet dagen med å lytte igjennom det. Etter jeg var ferdig med nattevakten min, gikk jeg hjem i en liten snøstorm. Jeg var veldig glad for at jeg hadde valgt å ha på meg boblejakken min. Det var mange områder hvor det ikke hadde blitt måkt snø ennå, og det er jo ikke så rart. Det gjorde det litt utfordrende å gå, men jeg har lagt merke til at jeg opplever litt barnslig glede av det også. Hadde jeg vært barn, hadde jeg trolig prøvd å gå langrenn på gangveiene nå. Eller laget snøhuler i alle snøhaugene. På ett punkt hadde jeg snø opp til knærne, og skoene mine stopper en gang på leggen min. Så jeg ble litt våt og det første jeg gjorde etter å ha tatt av meg skoene, var å ta av meg buksene. Var et artig syn i speilet, der jeg stod iført boblejakken min og var bukseløs. Kledde på meg joggedressen min, spiste en yoghurt og litt nøtter før jeg skiftet sengesett. Så la jeg meg for å sove. Jeg våknet i 15-tiden, men forlot vel ikke sengen før kl 16. Spiste mat, også begynte jeg på ryddingen. Jeg er ikke en av de som liker å ha julepynten fremme i evigheter. Så jeg tok ned alt i går. Brukte ganske lang tid på det, og organiserte julekuler i ulike poser avhengig av hvor jeg hadde kjøpt alt. Det eneste som er litt irriterende, er at jeg glemte å faktisk ta et bilde av årets juletre. Etter jeg var ferdig med ryddingen, gikk jeg ut for å måke snø. Det har snødd såpass mye i det siste at vi nå har ganske høye brøytekanter som gjør at sikten ut utkjørselen er veldig dårlig. Men det er sånn perfekt høyde dersom man skulle ha laget labyrint i hagen. Det tok meg ganske lang tid å måke snø, men jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Og det var en fin måte å lytte til albumet til Lewis Capaldi. Denne uken er generelt dedikert til å gjøre meg ferdig med fjoråret og starte på målene for dette året. Jeg har gått igjennom forbruket for desember, hvilket var litt høyere enn jeg hadde forventet. Tror jeg bare koste meg veldig uten å tenke så veldig mye. Jeg har nettopp gått igjennom boligsparingen for fjoråret, og jeg må si at jeg er veldig imponert over meg selv. For hvert år som har gått etter jeg startet å spare til bolig seriøst, har jeg overgått fjorårets sparing. Nå fikk jeg ekstra hjelp med syke renteinntekter. Men ja, jeg har planer om å starte på ny notatblokk for nyåret, hvor jeg blant annet skal oppsummere sparing fra årene som har vært. Har mange planer for notatblokken, men jeg har også veldig lyst til å ha fargekodede mål. Men da er jeg litt avhengig av å kjøpe nye penner/tusjer. Akkurat nå har det ikke fristet særlig å forlate huset. Kanskje i morgen eller til helgen. I mellomtiden har jeg brukt den gamle notatblokken min til å lage idekart. Jeg skal skrive ut ny timeplan nå, og deretter gjøre årets første treningsøkt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar