fredag 5. januar 2024

two shadows of the people we were, so close to finding heaven on earth

Det er strålende vær ute, det er bare at det er tjue minusgrader. Jeg har egentlig litt lyst til å dra på shopping. Men jeg ser for meg at jeg skal kle på meg ulltøy og boblejakken min for å holde varmen i kulden, og deretter bli helt svett når jeg går inn på kjøpesenteret. Så det er et nei. Jeg var dessuten innom senteret i går etter jobb for å returnere en kjole og finne nye markeringstusjer. Jeg ble ganske svett da. Jeg gikk innom Jysk for å finne en tilsvarende kurv som Lynx kjøpte i sommer. Den passer nemlig perfekt i en av hyllene vi har i heimen. Og da fikk jeg øye på en rekke salg på interiør, og det var mye som jeg tenkte at jeg gjerne ville kjøpe. Men da hadde jeg fulle armer og ingen mulighet til å frakte alt hjem. Så ja, jeg kjenner at jeg absolutt ønsker å dra på januarhandel. Men samtidig er det alltid en hel haug ting jeg ikke trenger. Det jeg har bestemt meg for å bruke penger på er nytt treningstøy, hudpleie og hårpleie. Også mangler jeg et smykke til temafesten til Lynx som jeg skal på neste uke. Utover det, håper jeg at jeg kan unngå å bruke for mye unødvendige penger. I dag har jeg planer om å bruke dagen på matlaging. Jeg har lyst til å prøve meg på en pastasalat som jeg har forelsket meg i. Jeg har bare aldri laget ovnsbakt kyllingfilet før, og jeg er litt nervøs for at kyllingen skal bli veldig tørr og uspiselig. Ellers har jeg lyst til å lage en soppsuppe til lunsj, synes det passer med det kalde været og fordi jeg har en haug med tørket steinsopp i skapet. Ellers har jeg en del kylling kjøttboller som jeg har prøvd å tenke på hvordan jeg skal bruke. Jeg har ikke lyst på pasta utenom pastaen til pastasalat. Jeg er ikke så glad i spaghetti. Så jeg tenkte at jeg skulle bruke kjøttbollene som når jeg spiser svenske kjøttboller. Eneste er at jeg verken har poteter eller gulrøtter i hus. Kanskje det funker med kålrabistappe? Jeg finner nok ut av det. Første som står på agendaen er suppen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar