lørdag 24. februar 2024

Who wouldn't want it when he looks like that?

Jeg har hatt lyst på sushi over lenger tid nå, kanskje ikke helt bevisst. Men du vet noen ganger så har man sånne skikkelig gode sushi-opplevelser. Eller jeg har i hvert fall hatt det, og tidvis lengter jeg tilbake til de opplevelsene. Det er mye sushi i verden, men det er mye som er veldig middelmådig. Om det er noen jeg har hatt mange matopplevelser med, så er det Marble. Avbildet er lunsjen vi kjøpte oss på en italiensk matbutikk. Vi hadde litt dårlig tid, så i stedet for å finne en restaurant, dro vi innom matbutikken på vei tilbake til hotellet. Så fant vi ut at vi hadde ennå mindre tid enn først antatt, så vi jogget igjennom gatene i Firenze for å møte guiden vår som var vår tilgang til å se Michelangelos David. Vi var gjennomsvette da vi endelig kom frem. Anbefales ikke med en impromptu joggetur i sentrum i Firenze på en varm sommerdag. Uansett, lunsjen var overraskende god, og jeg har spist mye god mat sammen med Marble. Sugar pleier å si at Marble alltid bestiller riktig på restaurant, det er alltid noe godt. Og jeg må si at det stort sett alltid stemmer. I går spiste vi på en restaurant som jeg fant via Google, og jeg må si at jeg syntes stemningen var riktig. Sushi'en var også god, annerledes enn jeg har smakt før. Smakte liksom så innmari lett ut, til tross for at det ikke var sashimi vi spiste. Hvordan får du noe frityrstekt til å smake lett liksom? Det er en oxymoron. Til tross for godt tilbehør, så tror jeg ikke at jeg vender tilbake til restauranten. Vi fikk dessverre ikke det vi egentlig hadde bestilt på grunn av en feil, så det ødela opplevelsen litt for meg. Spesielt fordi jeg hadde gledet meg sånn til å spise sushi. Nå får jeg en ny mulighet fordi min tidligere kollega nettopp ringte meg og spurte om vi skulle møtes og spise sammen. Så nå blir planene mine for helgen litt annerledes enn det jeg så for meg. Tenkte at jeg skulle tillate meg dagen i dag til en fridag. Jeg skal riktignok tillate meg å sitte å strikke litt mens jeg ser på Mesternes Mester. Men etter hvert skal jeg begynne på vaskingen som må gjøres før Volla og kidsa kommer på besøk neste uke. Må få ordnet det denne helgen eller på tirsdag før de kommer. Egentlig skulle jeg ha hatt turnusfri i fem dager nå, men jeg takket dessverre ja til en kveldsvakt på mandag. Det angrer jeg på nå. Tja, kanskje jeg bare skal vaske på tirsdag? Jeg kunne i hvert fall tenkt meg å gjøre en treningsøkt i dag. Det har vært en fin arbeidsuke stort sett, har vært dager hvor det var mer å gjøre enn andre dager. Men i går avsluttet vi dagen med å sette oss på vaktrommet for å spise en bolle hver. Det føltes faktisk litt surrealistisk ut. Så ble vi sittende og prate. Det føltes surrealistisk ut fordi at når du har jobbet hele uken og fredag endelig kommer, så vil du naturligvis dra fra jobb så tidlig som mulig? Så det tyder egentlig på en bra dag. Nå gjenstår det under en uke igjen av februar, og jeg har begynt å glede meg til våren. Men jeg ser for meg at det kanskje er vinter helt til det er vår i 1-2 uker, før det plutselig er sommervær. Føler at det har vært trenden de siste årene. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar