mandag 4. mars 2024

you taught me the courage of stars before you left

Jeg fikk spist akkurat den sushi'en jeg ønsket å spise på søndagen. Det var en kjempehyggelig ettermiddag/kveld med den tidligere kollegaen min. Vi startet kvelden på en restaurant hvor vi spiste mat, også bevegde vi oss til en annen restaurant for å spise dessert. Vi ble sittende på den siste restauranten i ganske lang tid fordi det var ganske bra atmosfære der. Vi har ikke sett hverandre siden i fjor høst, så det var en del å prate om. Mot slutten ble samtalene dypere, og som sagt så syntes jeg atmosfæren på restauranten var perfekt for akkurat det. Forrige uke er første uke dette året at jeg ikke gjorde en eneste treningsøkt. Livet ble rett og slett for travelt. Jeg hadde jo takket ja til å jobbe kveldsvakt på mandag, og om det er noe jeg ikke orker, er det å trene før en vakt. Sparer heller energien til jobb, og dersom jeg har overskudd etterpå, trener jeg etter vakt. På tirsdag skulle Volla og mine yngste nieser komme på besøk, så jeg brukte den dagen til å rydde og vaske. Innen jeg var ferdig, rakk jeg ingen treningsøkt. Onsdag var jeg barnevakt i åtte og en halv time, så jeg fant ikke akkurat tid til å få inn en treningsøkt da. Torsdag skulle jeg på en kveldsvakt igjen, og fredag startet nattevaktshelgen min. Jeg gjør stort sett aldri noe produktivt når jeg har nattevakter. Da handler livet mitt kun om de nattevaktene og å prøve å slappe av så mye jeg kan når jeg ikke er på jobb. Så ja, jeg fant personlig ikke rom for en treningsøkt. Det gjør at jeg kanskje gruer meg ekstra til treningsøktene denne uken. Jeg har tillat meg selv fri i dag. Jeg føler meg ikke akkurat på topp, og det føles litt ut som om jeg har blitt smittet med noe luftveisinfeksjon. Men jeg håper kanskje at det heller handler om at kroppen føler seg fæl fordi jeg har jobbet netter. Jeg har brukt våkentiden min i dag på å rydde gjesterommene, brette tøy og gå igjennom forbruket for februar. Det var veldig hyggelig med besøk, men jeg skulle ønske at det kanskje kunne ha skjedd på et tidspunkt hvor jeg hadde mer fridager. Menstruasjonen min dukket også opp på torsdag/fredag, så det føltes litt ut som om livet bare ville kaste meg litt flere baller å sjonglere. Monchita kom også på et overraskelsesbesøk, dog hun var borte mesteparten av tiden (hadde laget mange planer). Broderen og svigerinnen var innom på middag, og jeg må jo si at det er hyggelig å få samlet familien igjen. Ellers må jeg si at jeg har begynt å glede meg skikkelig til Niall Horan-konsert. Det gjenstår ti dager, og jeg kjenner at jeg lengter etter å være på konsert og kose meg. Jeg vurderte å høre på albumet hans igjen for å friske opp minnet om de nye sangene. Men jeg tror det blir en bedre konsertopplevelse dersom jeg lar det være. Jeg er veldig fristet til å søke opp setlisten for konserten hans, men jeg tror også det blir bedre om jeg lar det være en overraskelse. Nå føler jeg meg ganske ferdig for dagen, så jeg tror jeg skal begynne å legge meg snart. Skal prøve å stå opp tidlig i morgen slik at jeg kan prøve å snu døgnet tilbake. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar