onsdag 6. mars 2024

Oh, it's like that. I'm your dream come true when it's on a platter for you

Gårsdagens treningsøkt var ikke så hard som jeg fryktet. Det gikk veldig greit, selv om jeg absolutt måtte ta pauser innimellom. Det var sånn 90-graders sitting, og det var forferdelig. Det er når man står i sånne øyeblikk at jeg innser hvor harde konkurransene i Mesternes Mester faktisk er. Jeg så endelig finalen i går, og det var jammen meg en skikkelig spennende finale! Jeg hadde riktignok ikke noen jeg heiet ekstra på, så jeg var ganske likegyldig til resultatet. Det var deilig å endelig fått gjort en treningsøkt, for jeg kjenner fort på kroppen at den har mer vondter desto eldre jeg blir. Det føles ut som om jeg  trene for at kroppen ikke skal føles vond. Det er rart, men samtidig har jeg ikke noe i mot det når jeg vet at trening er bra for meg. Jeg fikk endelig laget torsk i går. Kom på at jeg også skulle ha aspargesbønner som tilbehør, så det ble torskefilet med bacon og søtpotetmos og aspargesbønner. Det var faktisk veldig godt! Jeg synes ikke akkurat at jeg har spist merkverdig sunnere dette året enn fjoråret, men jeg har definitivt prøvd å velge litt sunnere mat innimellom. Men jeg har jo forsøkt å kutte ut sukkerholdig drikke -- eller jeg drikker fortsatt eplejuicen min, men jeg prøver å unngå brus. Kuttet ut potetgull og andre lignende snacks. Og det har visst gitt ganske stort utslag, hvilket er ganske spesielt å tenke på. Men det har medført at veldig mange av buksene og jeansene mine er blitt for store. Til min glede trenger jeg ikke lenger å donere mine favoritt-jeans, men dessverre må jeg nok finne meg et par nye jeans. Mine jeans jeg vanligvis bruker er egentlig ment som high-waist, men nå passer de mer som low-waist. Det er egentlig ganske kjipt at det er sånn med klær, tenk om alt av klær bare heller automatisk tilpasset seg kroppen din? Det hadde jo vært drømmen. Nei, så i dag har jeg faktisk vært en tur på kjøpesenteret for å prøve på jeans. Problemet mitt nå er at jeg ikke helt vet hva slags stil på jeans jeg ønsker. Det er så sykt mye forskjellig i butikk disse dager, men det jeg vet jeg ikke skal ha er low-waist. Det tilhører fortiden. Planen for i dag var egentlig å handle mat. Jeg startet turen på kjøpesenteret med å gå innom ett par klesbutikker for å prøve på jeans, før jeg gikk på matbutikken. Bankkortet mitt har gått ut på dato. Jeg fikk tilsendt ett nytt kort for to år siden, men jeg har ikke tatt det i bruk før nå. Jeg bestilte et par greier over nettet i går, men i dag var første gangen jeg skulle bruke det fysisk. Jeg tror jeg har hatt tre bankkort i min livstid. Altså det er ikke snakk om mastercard, men debitcard til brukskonto liksom. Så jeg har vel egentlig ikke all verdens erfaring med å bytte bankkort, og det viste seg når jeg stod på matbutikken og skulle betale. Det ble avslag på kortet mitt og jeg returnerte hjem med halen mellom bena. Heldigvis var det den første matbutikken som stod på listen min, hvor jeg kun var ute etter to varer. Måtte ringe til banken som forklarte meg hva jeg måtte gjøre. Jeg bruker stort sett kun kontaktløs betaling med chip, men det er visst en greie man må aktivere. Jeg hadde en mistanke om at jeg måtte gjøre noe slikt, så jeg får prøve meg i morgen. Men det er litt surt i dag når jeg hadde planer om å få kjøpt inn alt av mat til resten av uken. Jaja, skal bruke resten av kvelden til å strikke. Tror jeg faktisk kommer meg såpass langt at jeg kan begynne på ett nytt nøste, hvilket alltid føles bra ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar