lørdag 30. mars 2024

got your chemicals all in my veins

Da fikk jeg endelig sett finalen av Bakermesterskapet, og jeg har definitivt blandede følelser for hvem som ble kåret vinner. Jeg forstår det jo, men favoritten min var Lukasz som jeg syntes helt klart viste gang på gang at han var på et høyere level enn de andre. Men alt i alt syntes jeg det var artig at de tre som var i finalen, og egentlig mange av alle deltakerne var veldig selvkritiske. Det blir en påminnelse om at vi er vår egen største fiende, og at det er mye vi kan selv om vi ikke tror det. Uansett tror jeg at tv-programmet har medført at ønsket om bakverk har blitt forsterket. Hjelper ikke at jeg er premenstruell, for jeg har lyst til å spise boller og sjokoladekake. Det har vært noen fine vakter på jobb de siste to dagene, og i går hadde vi til og med tid til en aprilsnarr på forskudd. Jeg er jo ikke på jobb første april, det er ikke planlagt i hvert fall. Så jeg foreslo at jeg og kollegaen min skulle gjemme oss og late som om vi hadde dratt hjem uten å gi en rapport. Det var veldig komisk, og de gikk rett på! Det var ikke en sånn voldsom prank, men nok til at de ble litt skremt. Jeg ble på jobb nokså lenge etter jeg egentlig skulle være ferdig, og det var fordi jeg pratet såpass mye med kollegaene mine. Først pratet jeg med de som var på jobb, og skulle gå for dagen. Deretter møtte jeg en tidligere kollega som jeg pratet ganske lenge med, også snakket jeg med en annen tidligere kollega som jeg også nå på en måte jobber sammen med. Jeg ble ganske sliten da jeg først kom hjem, så jeg tok meg et fotbad og var i seng innen klokken var halv ti. Jeg tror jeg har sovet i over ti timer også, så jeg var ganske sliten i går. Det kom nok av at jeg sov lite og dårlig natten før. Hadde såpass "overfladiske" drømmer at da jeg stod opp, trodde jeg at de var reelle. Det skjer ofte når jeg sover dårlig. I dag skal jeg egentlig på et familieselskap, men det er typ det siste jeg har lyst til å gjøre i dag. Så jeg lurer på om jeg bare skal si at jeg ikke kommer. Aller mest har jeg lyst til å strikke og å se på påskekrim. En perfekt påskeaktivitet i mine øyne. Jeg så faktisk på Vera mens jeg strikket for et par dager siden, og jeg vet ikke om det var veldig spennende eller om jeg nøys, men jeg klarte å rakne opp en rad med masker på teppet mitt. Jeg måtte pause Vera, også hadde jeg en liten breakdown. Så for meg at jeg måtte rakne opp hele teppet og begynne helt på nytt. Heldigvis fant jeg frem heklepinnen min og klarte å lage maskene på nytt, og det ordnet seg. Dette har faktisk aldri skjedd meg før, men nå vet jeg at jeg skal være mer forsiktig. Nå skal jeg kose meg med litt sjokolade og nyte påskeaften!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar