søndag 17. mars 2024

your corner in my mind is well established

Uken er sånn å si overstått, og for en uke det har vært! Jeg har hatt flere fridager denne uken, og de var jeg ganske bestemt på å beholde. Det har jeg klart, selv om det har vært et behov for meg på jobb. Innimellom har jeg tenkt at jeg får litt dårlig samvittighet. Samtidig tenker jeg at jeg må passe på meg selv også. Det ble en vellykket sosial kveld med jobben på fredag, og jeg drakk nok flere enheter enn jeg hadde sett for meg at jeg skulle gjøre. Men så må jeg si at når man starter kvelden såpass tidlig som vi pleier, så blir man jo "ute" veldig lenge. Mye lenger enn jeg gjorde da jeg var yngre og vi skulle ut på byen. Da dro vi jo først ut rundt kl 23-tiden, og ble til utestedene stengte klokken 03. Det vil si fire timer. Nå derimot, var jeg ute i sju timer. Vi hadde det i hvert fall veldig artig, og det er alltid gøyalt å henge med kollegene mine i en sosial setting. Det er flere år siden jeg har vært på det utestedet vi var på, så jeg var litt spent på musikken. Overraskende nok var det musikk som falt i min smak da det egentlig var litt sånn throwback til mine yngre dager. Det var mange sanger som tilhørte russetiden min, hvilket jeg syntes var dritgøy. Halvveis inn i en øl, kjente jeg at det begynte å nærme seg nok for min del. Så jeg begynte å si adjø til den delen av gjengen som fortsatt var igjen, før jeg tok meg en tur på toalettet. Jeg prøver å aldri dra hjem fra byen uten å ha ta meg en tur på do først. Glemmer aldri den gangen jeg og Marble glemte det og satt med tissetrang på nattbussen hjem. Eller den gangen jeg og Kiwi hoppet av nattbussen i London for at jeg skulle finne meg et sted å tisse (endte opp med offentlig urinering bak en Range Rover). Jeg har lært min lekse. Så jeg stod i en lang kø før en av de ansatte sa at det fantes flere toaletter oppe. Jeg og ei anna bevegde oss oppover og begynte å snakke sammen. Du vet hvordan noe av det mest sosiale stedet på utesteder er toalettet, mens på hjemmefester er det som regel kjøkkenet. Jeg var ganske sulten da jeg kom meg hjem og stappet i meg to brødskiver før jeg gikk og la meg. Våknet et par ganger og kjente på alkoholen, men da jeg våknet ordentlig følte jeg meg heldigvis mest sliten. Jeg hadde liksom vært så bånnsikker på at jeg kom til å føle meg grei kvelden i forveien. Så da hadde det vært kjipt med en ille hangover. Jeg følte meg absolutt hangover, men ikke på en fæl måte. Spiste frokost før jeg begynte på å lage masse wontons. Rakk å koke de og spise et par før jeg gjorde meg klar for å dra inn til sentrum for nte gang. Vårværet som var her på torsdagen hadde forsvunnet i går. For i går var det snøstorm. Jeg hadde ikke helt innsett hvor ille det var da jeg forlot huset. Stod i snø opp til vinterskoene mine, så buksa mi ble ganske så blaut. Det var mye forsinkelser, men jeg klarte faktisk å miste den planlagte bussen min. Heldigvis hadde jeg planlagt å dra nokså tidlig for å rekke frem til kinoen, så jeg endte opp der på ønsket tid. Det ble litt vading i snøen her, og skliing på is i sentrum. Men jeg kom meg trygt frem for å se på Dune. Jeg visste allerede før jeg skulle se filmen at det ikke var helt min greie, men jeg satte likevel pris på opplevelsen. Det var en fullsatt kinosal, hvilket føles ganske sjeldent ut disse dager. Så det var veldig koselig og føltes litt ut som en throwback til barndommen. Det var også en gigantisk skjerm vi så på, og jeg må jo si at jeg synes Dune er en estetisk film. Men jeg orker nok ikke å se på neste film i serien. Jeg og Marble dro til ett av våre stamsted og spiste burgere begge to. Jeg har stort sett alltid lyst på fries, så da passet det veldig fint med en burger. I dag har jeg kost meg med en fridag hvor jeg ikke hadde noen planer enn å slappe av. Så jeg har sovet så lenge kroppen ønsket, ligget i senga i mange timer før jeg har stått opp, sett ferdig første sesong av Demenskoret og strikket. Sistnevnte er det jeg skal fortsette med resten av kvelden. Det blir rett og slett avslapping før den nye uken starter - for den blir travel jobbmessig for meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar