mandag 11. mars 2024

Are you someone that I can give my heart to? Or just the poison that I'm drawn to?

Det ble en rolig økt med pilates og litt abs i går, og det var egentlig perfekt for energinivået. Jeg prøver faktisk å høre på kroppen, for sist jeg ignorerte at jeg var syk, endte jeg opp med å være syk i flere uker. Det orker jeg ikke nå. Målet er egentlig å bli frisk denne uken. På lørdag tenkte jeg at jeg kom til å melde meg syk denne uken, men formen i dag er såpass god at jeg tror det går helt fint å dra på jobb. Jeg har heldigvis nesten ingen vakter på jobb denne uken. Til min arbeidsgivers fordel, blir jeg stort sett kun syk når jeg har flere fridager. Neste uke derimot, har jeg seks vakter. Så forhåpentligvis blir jeg faktisk frisk innen uken er omme. Sovnet etter midnatt i går, men sov igjen i ni, nesten ti timer. Jeg våknet til en video av Ryan Gosling synge I'm Just Ken på the Oscars. Det var veldig artig, men også så imponerende. Jeg klarer fortsatt ikke helt å tro at det er hans stemme, men det hørtes absolutt live ut. Barbie er den siste filmen jeg så på kino, og akkurat nå har jeg egentlig veldig lyst til å se på All of Us Strangers med Andrew Scott og Paul Mescal. Det har vært så syk mye promo på Youtube den siste tiden, og det føles ut som om jeg har sett på alle videoene. Det er bare at premieren var en stund tilbake, og da er det naturligvis litt færre forestillinger som går nå. Jeg ser at jeg har muligheten til å se den neste uke på den ene fridagen min. Men jeg mistenker at jeg kanskje ikke akkurat orker å forlate huset på den ene fridagen min. Jeg får tenke litt på det. Aller først er det Dune som Marble har lyst til å se på som står på agendaen. Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke gadd å se på den. Ut ifra det jeg kan huske, syntes jeg den første filmen var bra med det lille vurderingsgrunnlaget jeg hadde. Men det skal litt til for at jeg blir sugd inn i en science fiction verden, og den første installasjonen brukte naturligvis på "world building". Jeg har ikke helt tålmodigheten, og derfor har jeg tendens til å foretrekke når slike filmer startes in medias res. Men ja, jeg skal være med å se på filmen pga den gylne regel. Hvor mange ganger har ikke jeg dratt med folk på ting som de kanskje ikke har vært så keen på? Sikkert mange ganger. Jeg tror og håper at denne uken blir en gøyal uke! I dag hadde jeg litt lyst til å dra på kjøpesenteret for å prøve på en linbukse. Jeg har fått så sykt mange e-mailer med reklame om lin-plagg den siste tiden, for nå er det jo vår. En av mine store svakheter er jo lin, så jeg faller for reklamene. Jeg er ute etter en linbukse i beige som er mer formell enn den jeg eier. Men jeg orker ikke å forlate huset i dag, så det blir en inne-dag med strikking som hovedfokus. Så får jeg heller dra og prøve på buksa på onsdag etter jobb. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar