torsdag 21. mars 2024

we are the impact and the glue, capable of more than we know

Våknet i dag på tidspunktet jeg starter en dagvakt. Var overbevist om at klokken var minst ti siden solen skinte. Hittil har uken min kun vært dagvakter, så jeg har definitivt vært litt trøttere. Vanskelig å få nok timer søvn, så jeg hadde sett for meg at jeg skulle sove veldig lenge i dag. Det positive ved å våkne tidlig er at man får mye ut av dagen. Og det er spesielt fin når dette er den eneste fridagen min denne uken. Jeg vurderte å trene i går etter jobb, men bestemte meg for å gå for et fotbad i stedet. Jeg fikk i hvert fall handlet mat som planlagt. Ble riktignok litt mer prosessert mat denne uken. Jeg falt vel litt for reklamene om pølser. Det er straks påske, og grilling er vel en ting. Så det er mye grillmat i matbutikkene for tiden. Så ja, det blir litt pølser denne uken. Jeg handlet også litt snacks som artisjokk, oliven og spekepølse. Tror jeg var hakket sulten mens jeg gikk i butikken, men jeg klarte å la være å kjøpe en gourmet-loff denne gangen. I dag skal jeg bestille litt hudprodukter, preppe litt mat også gjøre en treningsøkt. Men aller først skal jeg strikke litt mens jeg ser på bakemesterskapet. Det er nemlig to episoder jeg ikke har sett ennå. Jeg så ferdig Demenskoret forrige uke, og jeg må si at jeg ble litt skuffet over at Linhave ikke var med i sesong to. Men det var hyggelig å se deltagerne igjen, samtidig som det var trist å se progresjonen av demens til flere av deltakerne. Hallfrid er mitt nye moteikon altså. Alt i alt er det blitt flere tårer mens jeg har sett på serien, så det er jo en veldig fin serie! Ja, nei, nå må jeg komme i gang med strikkingen. Føles ut som om jeg har ganske liten tid igjen på å strikke ferdig teppet mitt, jeg er jo fortsatt bare på det andre nøstet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar