søndag 10. mars 2024

You're sweet like chocolate on my tongue. Let's dig in deep, while we're still young

Noen ganger lyver jeg til meg selv. Den forkjølelsen jeg kjente på i starten av uken og som jeg egentlig benektet ovenfor meg selv, blusset virkelig opp på fredag. Jeg var helt tett i skallen, og som en som ikke er en mouth-breather, så føltes det ganske fælt ut å ikke kunne puste med nesen. Jeg gikk på butikken som planlagt, fikk kjøpt omtrent alt jeg hadde tenkt til å kjøpe. Det ble også litt ekstra greier som ikke var planlagt, blant annet den nye boble-sjokoladen til Freia. Det er rett og slett litt som Stratos, bare melkesjokoladen til Freia. Anbefales, men det er litt farlig da. For risikoen for å spise mer sjokolade er høyere med sånn sjokolade som føles lettere ut. Tror det stod på pakningen at tre biter tilsvarte en porsjon???? Ble faktisk litt satt ut. Uansett, jeg var ganske sliten på fredag og forventet at jeg skulle sove ganske godt. Våknet halv åtte fordi jeg måtte på do, også klarte jeg ikke å sovne igjen selv om jeg følte meg trøtt, så jeg var våken i et par timer og leste fan fiction på telefonen min. Så sovnet jeg igjen og våknet ikke opp før klokken var ett! Jeg stod opp og nesen min rant som en elv. Jeg innså at jeg på ekte er blitt ganske forkjølet. Jeg tror det er akseptabelt å si at jeg er syk for tiden. Jeg hadde nok energi til å få i meg frokost, dog det var vanskelig å spise når man ikke klarer å puste med nesen. Brukte nesten en hel dorull til å snyte meg i går, det er ganske sykt. Planene for lørdagen min var egentlig en kondisjonsøkt, men jeg skjønte fort at det bare ville gjøre meg vondt verre. Så jeg la fra meg planene mine om å være produktiv til å bare slappe av. Så jeg brukte omtrent hele dagen min i sengen. Når jeg er syk og på en måte tvinges til å slappe av, så synes jeg det er irriterende. For det er liksom ikke mitt eget valg, det er kroppens behov. Nå prøver jeg å høre på kroppen fordi jeg helst vil bli frisk så fort som mulig fordi jeg ikke orker å være syk til Niall Horan konserten neste uke. Sannsynligvis er jeg fortsatt forkjøla da, men kanskje ikke like mye som i går. Jeg kjenner på en måte allerede bedring i dag, selv om jeg også endte opp med å sove sykt lenge. Men i dag kjenner jeg at jeg har lyst til å gjøre en treningsøkt, og det føles absolutt ut som om kroppen er grei nok til det. Men det blir lav intensitet på økten. Jeg får tatt i bruk det nye treningstøyet mitt, hvilket jeg gleder meg til. Bestilte en ekstra tights i bestillingen min, hvilket var et spontant valg. Spontane kjøp er ofte ting jeg angrer på, og det gjelder også denne tightsen. Den skal i retur når jeg orker å gå innom butikken neste gang. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar