fredag 15. mars 2024

to wake up by your side is all I wanna do

I leting etter noe å se på mens jeg strikket, fant jeg Demenskoret. Har hørt litt om programmet før, men det er sjeldent at jeg ser på tv. Det er mer en sånn bakgrunnsgreie til strikking eller andre ting jeg holder på med. Men herregud som jeg begynte å grine! Jeg elsker sånne hjertevarme serier. Nå er jeg straks ferdig med første sesongen, så jeg gleder meg til å se neste sesong også. I går var det endelig tid for Niall Horan konsert, og jeg må si at jeg sånn og si føler meg frisk igjen. Det er kanskje litt rusk igjen i halsen, men jeg føler meg mye bedre enn forrige uke. Jeg mistet først en buss, og deretter den andre bussen jeg hadde tenkt til å ta. Heldigvis hadde jeg planlagt å dra tidlig nok til at det gikk greit uansett. Jeg var framme på konsertarenaen tidsnok til å få med meg de som skulle varme opp. Må si at jeg helt ærlig ikke helt vibet med de, det gjelder kanskje både musikksjanger og at de virket ganske "ferske". De har nok behov for mengdetrening. Og når jeg har fått høre Picture This og Julia Michaels som oppvarmer for Niall tidligere, så var Tommy Lefroy ganske skuffende. Heldigvis var det ikke de jeg kom på konsert for å se. Jeg har alltid litt merkelige opplevelser når jeg er på konsert alene. I går var det en som ønsket at jeg skulle kontakte de dersom setene ved siden av meg ble ledige i løpet av kvelden. Trodde ikke at konserten var utsolgt, men etter hvert som det begynte å nærme seg show-time, så jeg at det faktisk var ganske så fult. Dog jeg må si at jeg stusser litt over at de åpner for salg av seter på siden av scenen, hvor du essensielt ikke ser en dritt. Jeg har verken hørt på musikken til Niall i det siste, eller fulgt med på noe som har med turneen hans å gjøre. Så alt ble en overraskelse, ante ikke hva han skulle synge eller hvordan scenen skulle se ut. Jeg er heldig nok til å ha vært på tre av hans konserter, alle i ganske forskjellige settinger. Første gangen satt jeg på første rad, og han fremførte sitt debutalbum som ikke var ute ennå. Den andre gangen satt jeg nokså langt bak på "intime" Sentrum Scene. I går var det en arena med ganske mange folk. Han spilte Small Talk, hvilket jeg ble skikkelig overrasket over. Sangen jeg hadde gledet meg mest til var You Could Start a Cult, og den var vakker. Jeg synes han skinner mest når det gjelder akustiske sanger, og jeg kunne tenkt meg mer av de. Men jeg forstår at det ikke helt passer til en arena, for akustiske sanger passer vel bedre intime konsertsteder. Jeg følte meg litt snurt når han plutselig begynte å takke for seg, for jeg var sikker på at han skulle spille flere sanger. Men jeg tror det sier litt om hvor mye jeg koste meg, for jeg satt og gliste store deler av kvelden. Det var rett og slett bare veldig kjipt at det gikk så veldig fort! Men det var alt i alt en skikkelig fin dag i går. Det var sol og flere varmegrader, så jeg fikk satt meg ute i sola i en halvtimestid. Gjorde også en kondisjonsøkt som holdt på å ta knekken på meg. I dag våknet jeg tidligere enn jeg trodde jeg skulle gjøre, men jeg ble i sengen i evigheter fordi det er en luksus jeg ville tillate meg på en fridag. Jeg er ganske støl i ryggen av alle ting. Nå har jeg trent tre dager i strekk, sannsynligvis fordi jeg har såpass mange fridager denne uken slik at jeg har overskudd. Har blitt spurt om å jobbe ekstra flere ganger denne uken, men sist jeg egentlig skulle ha turnusfri, tok jeg på meg ekstravakter. Så jeg hadde lyst til å beholde fridagene mine denne gangen. I dag skal jeg være sosial med jobben og gå ut på byen. Det er vel egentlig kun de jeg drar ut på byen med disse dager. Men det er såpass traurig vær i dag, at jeg tror jeg skal kle meg ganske casual. Uansett har jeg glemt hva man har på seg når man drar ut? Det er heldigvis en fredag, og det er jo med jobben. Så da tenker jeg at det går veldig fint å kle seg casual. Ja, jeg skal nok prøve på et par andre antrekk først, men jeg tror det blir casual vibes. Nå skal jeg spise litt mat, og deretter bestemme meg for antrekk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar