onsdag 18. juli 2018

but you and me, we got ties for different reasons

Det er visst e-coli i vannet hjemme hos Monchita for tiden, så det er jo en fin start på vår reise. Heldigvis er det ikke verdens undergang, og vi er så heldige å leve i et land som vanligvis tilbyr rent springvann. Det blir bare litt vannkoking og håp om at vi slipper unna med diaré. I går ble jeg vekket av regnmengden og tordenet som kom i 5-tiden. Det ble faktisk hele familien, for en etter en-- gikk vi på do-besøk. Jeg ble liggende i sengen og lete etter nyheter etter nye skogbranner, i og med at det var lyn i tillegg. Men så sovnet jeg i rundt to timer til før jeg faktisk stod opp. Etter frokost og en dusj, brukte jeg gårsdagen på å pakke. Det er trygt å si at jeg antakeligvis har overpakket, men det er liksom litt mer ustabilt vær i Bergen, enn det er her på Østlandet disse dager. I tillegg skal vi gå i fjell, samtidig som at vi fortsatt går presentable i sentrum når vi ikke har vært på fjelltur. Så da blir det egentlig ganske naturlig å måtte pakke litt mer i mine øyne. Det føles ut som om jeg har vært i Bergen ganske mange ganger nå, spesielt fordi jeg ikke husker hvor mange ganger. Men jeg har aldri hatt med meg det store kameraet mitt (det skal sies at jeg ikke har hatt det kameraet i alle årene jeg har besøkt Bergen). Nå som vi skal gå mye i fjellet, så vil jeg gjerne ha med kameraet så jeg kan snappe et par bilder av den fine norske naturen. Det kjentes ut som om jeg hadde mye ekstra tid i går, så jeg ble liksom litt ventende på at jeg skulle dra på kveldsvakt. Det ble en travel kveldsvakt, og det kjentes ut som om jeg stod hele vakten min og delte ut medisiner. Det er liksom ikke så tungt sånn pasientmessig; det er to som trenger litt ekstra hjelp ved mobilisering. Men det er faktisk såpass mye medisiner og mennesker med svelgevansker, at alt tar LANG tid. Heldigvis jobbet jeg med flinke kolleger i går, slik at det ble litt lettere for meg. Og det skal sies at selv om om det ble en travel kveldsvakt, så var alt alltid kontrollert. Ingen ustabile, og det gjør jobben mye lettere. Jeg går på ny kveldsvakt i kveld, og tror egentlig at jeg har akkurat den samme pasientgruppen. Så forhåpentligvis klarer jeg å bli ferdig litt raskere i dag. Etter kveldsvakten i kveld, har jeg dagvakt i morgen. Så det blir litt mindre søvn. Men det betyr at jeg kun har to uker igjen av jobb før jeg tar "ferie". Det blir deilig. I morgen har jeg ikke mulighet til å gå overtid, for jeg er nødt til å rekke hjem og ta en dusj før jeg reiser avgårde. Det er ikke krise om det ikke går, men det er alltid kjipt å føle seg svett og ekkel. Spesielt når jeg skal reise. Jeg sitter fortsatt og følger intenst med på Love Island, og jeg vet ikke om jeg kommer til å fortsette å se på dette neste år. Men for i år, så synes jeg det er så utrolig artig. En detalj ved Love Island, som jeg faktisk elsker, er valget av passende sanger i ulike situasjoner. Musikk har så stor del av min opplevelse av noe, så noen ganger forelsker jeg meg i sanger kun fordi at det minner meg om en situasjon. I det siste har jeg hørt mye på eldre r'n'b, og det går mye i Usher, Destiny's Child og Ne-Yo. Noen ganger er det så utrolig deilig å høre på eldre musikk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar